Dagens Dagbok – Fredagen den 16 juli 2010 – Hela Dagen.


Och även i morse så larmade min mobil klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, fikade, läste lite nyheter i datorn, och plockade och fixade med lite här hemma.

 

Vid niotiden sen så åkte jag iväg till Farstastrandsbadet. Sen så satt/låg jag där i ungefär tre timmar, mellan nio och tolv.

 

Jag lyssnade på sommarprogram, badade, solade, fikade, och hade det skönt. Det var lite molnigt ibland, men varmt ändå.

 

Min mamma och pappa kom förbi och pratade lite. Men dom satte sig inte ner där i dag, för i dag ville dom ut och promenera.

 

Kom hem vid tolvtiden. Jenny hade vaknat då, och var hemma. Men hon åkte strax efteråt iväg, för hon skulle iväg och bada med några kompisar, vid Flatenbadet.

 

Jag höll på och fixade lite med diverse hushållsbestyr en stund, och lyssnade på sommarprogram under tiden.


Sen så satte jag mig på balkongen med datorn i knäet en stund.

 

Började sen att läsa i en ny bok: ”Det är så konstigt nuförtiden” av Karin Flygare.

 

Vid femtiden så kom Jimmy hem från jobbet.

 

Och sen vid sextiden så kom Jenny hem från Flatenbadet tillsammans med en av kompisarna. Kompisen stannade på middag, och vi åt alla fyra pizza från vår lokala pizzeria på gatan, Pizzeria Americana. Jag åt en Amalfi.

 

Jenny gjorde sig sen i ordning, och hon och kompisen åkte sen iväg. Jenny skulle sen senare vidare iväg för att jobba ett nattpass mellan nio och sex i natt.

 

Jimmy stack sen så småningom också iväg. Han blev upphämtad av två kompisar, och skulle sen vidare ut och festa.

 

Jag satte mig återigen på balkongen. Läste ut boken. Och satt sen med datorn en stund.

 

Borzko jobbade sent i dag också, och kom hem först vid niotiden. Middag hade han redan ätit. Så han duschade bara och gjorde sig i ordning.

 

Vi hade egentligen tänkt oss att se en film, som vi oftast brukar göra på fredags- och lördagskvällar. Men ingen av oss kände för det i kväll. Vi kände inte för att vara inomhus, utan vi ville bara vara ute på balkongen. Så vi satt på balkongen och slöade, pratade, fikade, och läste i våra böcker. Jag började i ännu en ny bok: ”Vi har ju hemligheter i den här familjen” av Therése Eriksson.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0