Dagens Dagbok – Lördagen den 17 juli 2010 – Hela Dagen.


Mobilen larmade klockan halvsju i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Klockan åtta gick Borzko upp och genomgick då sina morgonbestyr. Vi åt sen frukost, och därefter packade vi ner våra badgrejer.

 

Vid strax före nio så åkte vi ner till Farstastrandsbadet. Det var klarblå himmel och strålande sol när vi kom dit, men sen så kom det hela tiden mer och mer moln. Men trots att det så småningom blev helt igenmulet, så var det varmt och skönt ändå.

 

Jag lyssnade på ett sommarprogram först, och sen läste jag i min bok. Borzko läste i sin bok.

 

Vi träffade på ett par gamla kompisar från när vi bodde i Hagsätra, som vi stod och pratade med en stund.

 

Mina föräldrar var ute på en promenad, och kom förbi oss. Dom stannade en stund och pratade också.

 

Efter ungefär tre timmar, vid tolvtiden, så åkte vi hem. Lite lätt lunch och en fika blev det då.

 

Sen så satte vi oss båda två uppe på balkongen och läste i våra böcker.

 

Vid fyratiden så åt Borzko och jag middag tillsammans. Båda ”ungarna” var på annat håll.

 

Och sen återgick vi till balkongsittandet. En mulen men regnfri, och varm och skön kväll.

 

Jag läste ut boken: ”Vi har ju hemligheter i den här familjen” av Therése Eriksson.

 

Klockan åtta så lämnade vi balkongen och gick in och satte oss i vardagsrummet istället. Och så tittade och lyssnade vi på ”Sommarkrysset”. Åt och drack en massa gott till gjorde vi förstås också.

 

Vid åttatiden så kom regnet hit till Farsta också. Men det kom bara några droppar.

 

Sen så satte vi igång en dvd-film. Det blev: ”Prince of Persia”. Recension kommer som vanligt i ett eget inlägg.

 

Efter filmen så satte sig Borzko och läste i sin bok igen. Och jag satte mig med datorn en stund.

 

 


Kommentarer
Postat av: Natalie

Vi badade oxå idag - fast på eftermiddagen. :)

2010-07-18 @ 00:18:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Ja, vi har väl haft nästan lika varmt här, som ni har där, nu den senaste tiden. Både i luften och i vattnet! :-)

2010-07-18 @ 08:03:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Bim! Det är så kul att läsa om dig och ditt liv som du så generöst delar med dig av. Får man önska något skulle det vara kul om du ville dela med dig av dina recept också. Stor kram till dig från Malin

2010-07-18 @ 10:50:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Kul att du gillar min blogg! Och visst får man önska! :-)

Men några recept kommer jag nog inte att dela med mig av, tyvärr. Jag är (och har varit en längre tid nu) i en dålig matlagarperiod. Vi äter mycket köpt mat från jobbet, hämtmat, snabbmat, helfabrikat, och halvfabrikat. Så jag lagar inte så mycket mat just nu.

Dom få recept som jag har lagt in i bloggen tidigare hittar du i kategorin "Mat och Dryck". Här är länken till den: http://bim.blogg.se/category/mat-och-dryck.html

2010-07-18 @ 10:54:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej igen, ok det har jag full förståelse för :) ha en underbar sommar hur som helst! / Malin

2010-07-18 @ 12:13:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Tack! Och tack det samma! :-D

2010-07-18 @ 12:16:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0