Dagens Dagbok – Lördagen den 31 juli 2010 – Hela Dagen. (Med tre fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. En fika och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen. Borzkos mobil larmade klockan nio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost tillsammans.


Under ett par timmar sen så gjorde vi inget speciellt. Bara tog det lugnt, fixade med lite här hemma, och satt och läste.


Vi hade sen planerat att vid halvettiden åka in till stan för att se Prideparaden. Men jag vet egentligen inte varför vi ändrade våra planer, men det gjorde vi.


Så vid elvatiden stack vi iväg till Heron City i Kungens Kurva för att gå på bio istället.


Efter att vi hade köpt biljetter så åt vi en liten lätt lunch. Jag valde en ostmacka och en juice.



Klockan tolv började filmen. Och det var ”Inception” som vi såg. Recension har jag bloggat tidigare i ett separat inlägg.


Två och en halv timme lång var filmen, så den var slut vid halvtre. Stannade till på vägen hem på McDonalds i Västberga och hälsade lite snabbt på Jenny, som jobbade.


Jimmy var hemma när vi kom hem. Och vi åt middag alla tre, vid fyratiden. En pizza Amalfi blev det för mig.



Efter middagen så satte sig Borzko och tittade på sport på teve. Och jag satte mig med datorn och boken. Läste ut boken ”Caipirinha med Döden” av Maria Ernestam. Recension i eget inlägg finns på den.


Klockan åtta sen så tittade Borzko och jag på ”Sommarkrysset” i TV4. Åt och drack en massa gott till gjorde vi som vanligt också. Och jag hade valt mitt gamla vanliga förstås.



Efter att ”Sommarkrysset” var slut så satte vi igång en dvd-film. Det blev skräckthrillern ”The Wolfman” från 2009. Recension finns som vanligt i ett separat inlägg.


Efter filmen så läste Borzko lite i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0