Dagens Dagbok – Onsdagen den 14 juli 2010 – Hela Dagen. (Med sex fotografier).


Även i morse så larmade min mobil klockan halvsju, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn blev det sen.


Jenny och jag hade bestämt att vi skulle gå till stranden tillsammans i dag. Jag skulle väcka henne halvnio, och så skulle vi vara på stranden mellan nio och tolv, sen hem, hon skulle göra sig i ordning, och så skulle jag skjutsa henne till jobbet för ett arbetspass mellan två och elva.


Men det var ju tyvärr alldeles igenmulet i morse. Varmt var det i och för sig, men ingen sol. Så vi ställde in strandbesöket, och Jenny tillbringade en del av förmiddagen med att sova i stället. Och jag tillbringade förmiddagen med att hålla på med diverse hushållsbestyr, och även sitta på balkongen och läsa i min bok.


Jenny gick upp vid elvatiden. Hon åt frukost och jag åt en tidig lunch. Sen så gjorde hon sig i ordning för att så småningom åka iväg och jobba.


Och vi halvettiden så gav vi oss båda två iväg. Hon åkte iväg till jobbet. Och jag tog en sväng in till stan.


Jag tog tunnelbanan in till stan, promenerade runt lite runt omkring i stan i effektiv tid ungefär en timme.


Här är en konstinstallation på Plattan.



Och här är en enormt stor Shrek-figur på Filmstaden Sergel vid Hötorget.



En fotoutställning visade skillnaden mellan Hötorget nu och för ungefär femtio år sedan.



En kaffe latte och en stor bägare glass med tre kulor blev det på Feca på Götgatan.



Ingen shopping blev det i dag. Och jag var hemma i Farsta igen vid tretiden.


När jag kom hem så blev det lite fixande med hushållsbestyr först. Och sen så satte jag mig på balkongen med boken och datorn.


Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Men han var bara hemma en kort stund, och sen så åkte han iväg direkt igen. Han skulle möta upp kompisar, och äta middag med dom, och åka och bada.


Jag åt middag för mig själv efter att han hade åkt.


Sen så satte jag mig återigen på balkongen. Läste ut boken ”Tusenskönor” av Kristina Ohlsson. (Recension kommer på recensionsdagen onsdagen den 18 augusti). Började sen på boken ”Tårtgeneralen” av Filip Hammar & Fredrik Wikingsson.



Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Efter middag, dusch, och iordninggörande, så satte han sig också på balkongen och läste i sin bok.


Vid niotiden så gick vi in, och så tittade och lyssnade vi på ”Grattis Kronprinsessan” på SVT1.


Sen återgick jag till boken igen.

 


 


Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Fan vilken snygg Shrek! Den måste jag spana in imorgon! Tack för tipset! :)

2010-07-14 @ 23:58:35
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, den är superstor och jättecool! Men mitt foto blev inte så bra. Mycket snyggare IRL! :-)

2010-07-15 @ 00:03:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Puh, varmt att gå i stan när solen gassar, men det var väl iofs. vettig temperatur just igår :-)

2010-07-15 @ 22:38:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Njae, här var det faktiskt fruktansvärt varmt i går. Det var ju mulet på morgonen, och det var därför jag åkte in till stan en sväng. Men jag hann nog bara sätta mig på tunnelbanan innan det blev gassande sol och supervarmt. Men det gjorde inte mig något! Jag älskar ju värme! Glass och dricka i massor bara! Och bra ibland med en dags paus från stranden! ;-)

2010-07-15 @ 22:43:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0