Dagens Dagbok – Onsdagen den 21 juli 2010 – Hela Dagen.


Även i dag så larmade mobilen klockan halvsju. Och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Sen så blev det, som vanligt, frukost, fika och nyhetsläsning i datorn.

 

Jimmy hade gått upp klockan fem, och Borzko klockan halvsex, för att åka till sina respektive jobb.

 

Jenny sov, på hennes första semesterdag i dag.

 

Vid strax före nio så gav jag mig iväg till Farstastrandsbadet. Och sen var jag där i ungefär fyra timmar i dag.

 

Solade, badade, fikade, lyssnade på två sommarprogram, med Christine Meltzer och Andres Lokko, läste ut boken ”En mörkrädd pojke” av Justin Evans, och började sen på boken ”Ut kom vargarna” av Jesper Ersgård.

 

Vid ettiden så åkte jag hem. Jenny var hemma, vaken, och uppe då.

 

Lite lunch, en fika, och en lång pratstund med Jenny blev det då.

 

Höll sen på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma, och varvade med lite balkongsittning med datorn och boken.

 

Vid fyratiden så stack Jenny iväg. Hon skulle träffa kompisar, och sen vidare ut och festa i kväll.

 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvsextiden. Middag och en fika blev det då.

 

Vid strax före sju så åkte Jimmy och jag iväg i bilen till Farsta Strand för att kolla på en lägenhet till honom. Det var den femte lägenheten som han tittade på. Och han lär nog tyvärr inte få den här heller, för han är nummer tolv i kön…

 

När vi kom hem igen så satte jag mig återigen på balkongen, med boken och datorn.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvniotiden. Middag, dusch, iordninggörande, och sen bokläsning på balkongen blev det för honom.

 

Och det var en lika skön kväll på balkongen även i kväll. Jag läste så småningom även ut boken som jag började på i förmiddags på stranden. Satt sen med datorn.

 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ibland går lägenheter till mycket högre könummer än 12! Många tackar nej och ganska många blir inte godkända ekonomiskt i slutändan.Står han i andra köer också? Einar Matsson har tex egen kö och det fanns i alla fall flera " privat världar" som hade det för 4-5 år sedan.Sedan stod jag i någon fler kö men minns inte just nu vad de hette. Kommer jag på det så återkommer jag!

2010-07-22 @ 08:47:03
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Katarina: Jo, han får väl hoppas på att många tackar nej, eller inte blir godkända. Därför så tittar ju han på alla lägenheter som han blir kallad till av Bostadsförmedlingen. Dom kallar dom trettio första.



Han står i SKB, det är nog den enda.



Einar Mattsson ska jag tipsa honom om. Och återkom gärna om du kommer på fler! Tack så jättemycket! :-D



2010-07-22 @ 09:12:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Varför köper jimmy inte en lägenhet i stället? Han har ju fast jobb och då är det ju inga problem att få lån. Och i Farsta så är ju lägenheterna inte så jättedyra, ännu. Hyran är lägre och det är ju en investering för framtiden.

2010-07-22 @ 10:20:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Han funderar på att köpa lägenhet... För det verkar vara jättesvårt att få en hyresrätt...

2010-07-22 @ 16:27:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0