Dagens Dagbok – Söndagen den 25 juli 2010 – Hela Dagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.


Borzko hade gått upp redan klockan fyra och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Jag åt frukost och läste nyheter i datorn.

 

Femton grader, grått, mörkt, igenmulet, och ett lätt regn, så var vädret här på morgonen och förmiddagen. Hela gårdagskvällen och natten vräkte regnet ner här.

 

Bestämde mig för en innedag med båda nytta och nöje.

 

Och jag blandade sen det under förmiddagen och eftermiddagen. Bland annat så läste jag ut boken ”Lärarinnan i Villette” av Ingrid Hedström. Jag lyssnade på gårdagens sommarprogram med Percy Barnevik. Jag broderade lite korsstygn på en kylskåpsmagnet. Jag satt med datorn och facebookade, läste bloggar, och läste nyheter. Jag betalade alla månadens räkningar och fixade alla månadens överföringar. Jag tvättade och tumlade några maskiner med tvätt. Jag höll på och plockade och fixade med lite alla möjliga hushållsbestyr. Med mera, med mera, med mera…

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvtretiden. Han var bara hemma en stund, duschade, gjorde sig i ordning, och satt sen och läste en stund i sin bok. Sen så stack han iväg igen vid fyratiden. Han skulle träffa några kompisar, äta pizza med dom, och sen skulle dom gå och titta på en Bajen-match på Söderstadion.

 

Jimmy och jag åt middag vid fyratiden.

 

Sen fortsatte jag som tidigare. Jag lyssnade på ännu ett sommarprogram, dagens med Johan Rabaeus. Jag broderade lite mer. Jag tvättade och tumlade ännu fler maskiner med tvätt. Jag började att läsa i en ny bok ”Dexter- Hängiven hämnare” av Jeff Lindsay.

 

Jag tittade också på dom två första avsnitten av säsong två av serien ”True Blood”.

 

Borzko kom sen hem igen vid halvniotiden. Och då satte han sig och läste i sin bok. Jag varvade då bokläsning med datorstunder.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja, det var en nyttig dag :-)

2010-07-25 @ 23:49:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det blev inte så mycket nytta! Faktiskt mest nöje! ;-D

2010-07-25 @ 23:53:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0