Dagens Dagbok – Söndagen den 4 juli 2010 – Hela Dagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.

 

Borzko hade gått upp klockan halvsex och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Både Jimmy och Jenny sov.

 

Jag gick ut på en promenad redan klockan nio. Jag gick i ganska så precis en timme, till Hökarängen och sen en annan väg tillbaka, och jag lyssnade på ett sommarprogram under tiden.

 

Kom hem igen klockan tio, och då väckte jag Jenny, som hade beställt väckning då. Jimmy vaknade, av sig själv, nästan precis samtidigt.

 

Sen så åt vi frukost alla tre tillsammans, fikade, och hade en pratstund.

 

Jag gick sen upp och satte mig på balkongen och läste i min bok. Varvade med datorstunder och hushållsbestyr som vanligt.

 

Vid halvettiden så stack Jenny iväg till jobbet för att jobba ett pass mellan två och elva.

 

Och vid ettiden så stack Jimmy iväg för att åka iväg och bada med några kompisar.

 

Jag fortsatte att njuta av den underbara dagen, på balkongen. Solade i ett par timmar när solen kom dit, och lyssnade på två sommarprogram till. (Alla tre sommarprogrammen som jag lyssnade på i dag, har jag bloggat om i ett separat inlägg).

 

Vid femtiden så kom Borzko hem från jobbet, och då åt vi middag tillsammans.

 

Sen så satt vi båda två på balkongen. Läste i våra böcker, fikade, och pratade. Jag varvade med stunder med datorn också.

 

Jimmy kom hem vid åttatiden. Han satte sig då framför datorn på sitt rum.

 

Jag läste ut boken ”Paganinikontraktet” av Lars Kepler. (Recensionen av den kommer på recensionsdagen torsdagen den 15 juli).

 

Började sen på en ny bok, och då blev det ”Boys” av Anna Ringberg.

 

Vid tiotiden sen så gick Borzko och la sig, eftersom han ska upp klockan fyra i morgon bitti. Jag flyttade då ungefär samtidigt in från balkongen, till vardagsrummet. Fortsatte där att läsa i min bok.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

har jimmy flickvän?=)

2010-07-04 @ 22:22:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Nej, ingen fast i alla fall som jag vet om! ;-D

Vadå? Är du intresserad? ;-)

2010-07-04 @ 22:27:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ingen strand idag? ;-D Nästa vecka ska jag komma iväg iallafall, men troligen inte i morgon, för då kommer en kille för att laga vår ventilation som har varit paj sedan i onsdags..

2010-07-04 @ 22:34:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, i dag valde jag en promenad, lite umgänge med "ungarna" ett tag, och sen balkongen. Men jag har redan varit på stranden nio gånger! Och det är jag faktiskt rätt så nöjd med! ;-)

2010-07-04 @ 22:38:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

jag har varit iväg en gång, men då blev det inget bad. Det är dags nu! :-D

2010-07-05 @ 17:58:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det tycker jag nog är dags! Här är det tjugotvå grader i vattnet, så då har man liksom inget att skylla på! Jag tog mitt första dopp den 29 juni, och har varit nio gånger på stranden hittills! :-D

2010-07-05 @ 18:05:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0