Dagens Dagbok – Tisdagen den 20 juli 2010 – Hela Dagen. (Med sex fotografier).


Mobilen larmade klockan halvsju i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.


Jenny kom hem från jobbet vid strax efter sju, efter sitt sista nattpass för den här gången. Hon la sig sen för att sova vid halvåttatiden.


Jimmy var inte hemma, för han hade redan åkt till jobbet som vanligt.


Borzko hade sin veckans lediga dag i dag. Hans mobil larmade klockan åtta, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.


Vi åt sen frukost, fikade, och hade en pratstund.


Rätt så varmt ute, ganska blåsigt, och sol och moln om vartannat, så var vädret här på morgonen. Så vi beslöt oss för att inte åka till stranden, utan vi tog tag i veckostädningen istället.


Vi dammsög, torkade golven, skurade badrummet och toaletten, städade av övre balkongen och den inglasade entrén och uteplatsen, bytte i sängarna, tvättade lakan, med mera.


När vi sen var klara så blev det lite lätt lunch och en fika. Sen så satte vi oss båda två på balkongen, och läste i varsin bok. Jag började på boken ”En mörkrädd pojke” av Justin Evans.


Klockan två hade Jenny beställt väckning, och det fick hon förstås. Hon åt då frukost, och Borzko och jag tog en fika med henne.


Borzko gick sen en sväng till Centrum och till Hemköp och handlade lite matvaror.


Jenny gjorde sig sen i ordning, och vid halvfyratiden så åkte hon och jag iväg i bilen.


Vi åkte till Södertappen vid Skanstull, för att lämna blod. Det var Jennys allra första gång, och min sextiofemte gång!


Jag har alltså lämnat ”vanligt” blod 65 gånger. Jag har lämnat plasma (för cirka 15 år sen) 22 gånger (tror jag att det var). Jag hade 125 i blodvärde i dag. Och blodtrycket var 102 / 72.


Allt gick bra för Jenny på hennes premiär som blodgivare. När vi var klara så satt vi kvar en stund och fikade.


Jag tog två ölglas som tackgåva. Jenny hittade ingenting speciellt som hon ville ha, så hon tog också två ölglas. som jag fick. (Och så betalade jag ett nagellack till henne sen på Åhléns istället).


Så här ser ölglasen ut. Dom är även fina att ha som vaser tycker jag.



Jag har ju varit blodgivare i över trettio år. Och Borzko har varit blodgivare i ungefär tjugofem år. Så vi har ju samlat på oss en hel del tackgåvor genom åren.


Vinglas, ”vanliga glas” och kaffemuggar har vi massor av hemma. Och nu blir det då samlande av ölglas framöver.



När vi var färdiga så gick vi in på Åhléns för vi båda två skulle köpa nagellack.


Det här är världens bästa nagellack tycker jag! Dyrt i och för sig, men verkligen prisvärt, eftersom det sitter som berg och aldrig flagnar.



Här är tre av mina fingrar med underlack, två lager pärlemorlack, och överlack, målat av Jenny.



När vi kom hem igen, vid halvsextiden, så hade Jimmy kommit hem från jobbet.


Borzko hade åkt en sväng till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb, men han var strax hemma igen.


Jenny var bara hemma en stund, och sen åkte hon iväg för att träffa kompisar.


Borzko och jag satt sen på balkongen och läste i våra böcker.


Men klockan åtta gick vi in, och satte igång teven, och så tittade och lyssnade vi på ”Allsång på Skansen”. Bäst i kväll var en av mina favoriter just nu, Oskar Linnros.


Kollade även på den halvtimmeslånga webbsändningen efter Allsången, för jag ville ju se Oskar Linnros en gång till, och höra honom sjunga ”Från och med du”, som är så bra.



Efter det gick vi återigen ut och satte oss och läste på balkongen. Man vill ju verkligen utnyttja dessa underbara kvällar!



Kommentarer
Postat av: Junitjej

OPI-nagellacken är kanonbra!! Jag är i Stockholm justnu. Åker hem imorgon. Har haft underbara dagar!

2010-07-21 @ 19:24:17
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, det är dom verkligen! Bästa som jag har prövat!



Kul! Då ser jag fram emot bilder och berättelser här ifrån Stockholm sen då i din blogg! :-D

2010-07-21 @ 19:38:08
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0