Dagens Dagbok – Tisdagen den 6 juli 2010 – Hela Dagen.


Mobilen larmade klockan halvsju i morse, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Frukost och nyhetsläsning blev det sen.

 

Varmt ute, men ingen sol, så inget strandbesök. Gav mig ut på en promenad istället, redan vid kvart över åtta.

 

Gick runt omkring i Farsta och Farsta Strand i ungefär en timme och en kvart. Hemma igen vid halvtiotiden.

 

Höll sen på med diverse hushållsbestyr när jag kom hem. Satt lite med datorn också.

 

Vid halvelvatiden så vaknade Jenny, som hade en ledig dag i dag. Hon åt då frukost, och jag åt en lite tidig lunch, vi fikade, och satt och pratade en stund.

 

Jenny gjorde sig sen i ordning, och stack iväg vid halvettiden, för att möta upp med kompisar.

 

Jag satte mig då på balkongen, och började att läsa i en ny bok: ”Bikini” av James Patterson. Satt och läste i ett par timmar, och läste också ut boken så småningom. (Recension kommer i morgon).

 

Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Han hämtade då bara upp mig, och så åkte vi även i dag hem till en kollega till mig. Tyvärr så fick inte Jimmy ordning på deras dator, trots byte av nätverkskort. Så dom får nog konsultera någon annan, eller lämna in datorn på reparation.

 

Vi fikade i alla fall med kollegan och hennes man, och satt och pratade en stund, innan Jimmy och jag åkte hem till Farsta igen.

 

När vi kom hem så hade Borzko nyss kommit hem, och vi åt då middag tillsammans alla tre.

 

Jimmy satte sig sen på sitt rum, framför datorn.

 

Borzko och jag satte oss uppe i vardagsrummet, och tittade och lyssnade på ”Allsång på Skansen”.

 

Efter att det var slut, så satte vi oss båda två och läste i våra böcker. Jag började i en ny bok: ”Oväntat besök på Star Street” av Marian Keyes. Och satt förstås en hel del med datorn också.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0