Dagens Dagbok – Torsdagen den 22 juli 2010 – Hela Dagen. (Med nio fotografier).


Mobilen larmade klockan halvsju i morse också. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.


Satt sen och läste en stund, i en ny bok, ”Lärarinnan i Villette” av Ingrid Hedström.


Klockan nio hade Jenny beställt väckning, hon har ju semester den här veckan. Hon gick då upp, och vi åt frukost tillsammans och satt och pratade i nästan en timme.


Sen så gjorde sig Jenny i ordning, och jag höll på och plockade och fixade med lite här hemma.


Mycket varmt och skönt i dag, men ganska så molnigt. Jenny och jag funderade först på att strandbesök, men sen blev det lite annat istället.


Först blev det ett besök på IKEA. Och jag tror faktiskt att det var den allra första gången som jag kom därifrån utan någonting alls! För jag hittade inte någonting av det jag letade efter, och inte köpte jag något annat heller.


Men fikade gjorde vi förstås! En liten minimuffins med smak av päron och vanilj, en fläderblomsdricka, ett glas vatten, och en kaffe med mjölk blev det för mig.



Sen var vi en sväng på ICA Kvantum, men inte heller där blev det något inköp.


Vi åkte sen hem till Farsta, parkerade bilen hemma, och så gick vi till Centrum.


Handlade en bukett blommor, en kartong jordgubbar, och en ask hallon, och så gick vi hem till mina föräldrar för att fika.



Dom bjöd på kaffe och glass som vi hade till det vi hade köpt. Och sen så satt vi på deras balkong och fikade och pratade.



Hallon och vaniljglass är bland det godaste som finns.



Vackra Jenny…



… som vill äta upp alla hallon!



Och cool är hon i morfars gamla Ray Ban!



Satt väl där i ungefär en och en halv timme, och sen så gick Jenny och jag hem igen. Vi var bara hemma en kort stund, och sen så åkte vi återigen i väg i bilen.


Jag skjutsade först Jenny till Högdalen, och därefter till Västberga, för hon hade ärenden till båda ställena. Sen så åkte jag med henne till Gullmarsplan där jag släppte av henne hos en kompis. Och så åkte jag själv hem till Farsta igen.


Kom hem vid halvfemtiden. Höll då på och fixade lite med diverse hushållsbestyr.


Jimmy kom sen hem från jobbet vid halvsextiden. Då blev det middag och en fika.


Efter det så satte jag mig på balkongen, och så lyssnade jag på två stycken Sommarprogram, Tina Janssons från i går, och Ulf Danielssons från i dag.


Och samtidigt som jag lyssnade, så gjorde jag något som jag inte har gjort på väldigt, väldigt länge! Jag broderade!


Förr, innan datorn blev ett så stort intresse för mig, så broderade jag jämt korsstygnsbroderier. Då var det böckerna och broderierna som var mitt stora intresse. Sen när vi köpte vår första dator, och mitt intresse för den världen bara blev större och större, så broderade jag mindre och mindre, och till slut inte alls. Nu tar jag kanske fram något broderi typ en gång per år, på sommaren, syr några stygn, och sen ligger det till nästa år. Intresset är inte tillräckligt stort nu, för att konkurrera ut böckerna och datorn.


Det blev i alla fall några stygn på en kylskåpsmagnet under tiden som jag lyssnade. Förr broderade jag mest tavlor.



Sen blev det boken och datorn igen, som vanligt. Och det var en lika underbart skön kväll ute på balkongen i kväll också, så jag satt förstås där.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Boderi var det väldigt länge sedan jag höll på med också, men för tillfället har jag ingen som helst lust att börja igen :-)

2010-07-22 @ 21:54:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, jag har absolut ingen tanke på att ta upp det igen heller. Jag prioriterar böckerna och datorn.



Men jag brukar ju oftast lyssna på Sommarprogrammen när jag promenerar eller solar. Och jag har väldigt svårt att bara sitta och lyssna och göra ingenting. Så det var därför jag tog fram mitt gamla broderi. Jag tycker ju att det är jätteroligt att brodera! Men det är mycket, mycket roligare att läsa böcker! Och att hålla på med allt i datorn! :-D



2010-07-22 @ 21:59:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0