"Den bästa sommaren" - 2000 - Film - Dvd



"Den bästa sommaren" - 2000 - Genre: Komedi

"I den lilla byn Molkom lever Yngve Johansson. Genom sitt yrke som begravningsentreprenör är han en central och någorlunda respekterad figur som dessutom varje år inhyser sommarbarn från storstaden. Sommaren 1958 - den bästa sommaren - är det Annika och Mårten som ska bo hos Yngve. Vad han inte vet är att detta kommer att förändra hans liv för evigt."

(Kopierat från Lovefilm)

Jag såg ju "Smala Sussie" i går. Sen satt jag och läste lite om Ulf Malmros filmer, och fick för mig att jag inte hade sett den här filmen, "Den bästa sommaren". Så då tänkte jag att jag skulle se den i kväll. Efter att jag hade sett en stund, så upptäckte jag att jag visst hade sett den. Men det gjorde ingenting. För filmen var så bra, så den var värd att se om. Och inte kom jag ihåg så mycket heller, eftersom det säkert är tio år sen som jag såg den.

Det var i alla fall en mycket bra film. Och Kjell Bergqvist är helt suverän i huvudrollen. Kan varmt rekommendera filmen, precis som alla filmer av Ulf Malmros.

Betyg: 4 av 5

Ett klipp från filmen:


Kommentarer
Postat av: Akå

Åh, den är så bra! Den är så rolig!

2010-07-12 @ 09:08:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, riktigt mysig och charmig film! :-)

2010-07-12 @ 09:49:21
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0