Dom 80 bästa böckerna - aug 2006 - dec 2009.



Härom dagen så fick jag den här kommentaren av en läsare:

" Det skulle vara kul med en topplista över de allra bästa böckerna du läst (du verkar ju minst sagt ha koll) :) "

Funderade då på om jag skulle göra en sån lista, över alla dom bästa böckerna som jag har läst under hela mitt liv.

Men jag insåg snabbt att det var alldeles för svårt. Hur ska man komma ihåg allt som man har läst? Jag har ju varit en bokslukare i hela mitt liv, från typ femårsåldern...

Dessutom så ändrar sig ju smaken genom åren. Det jag tyckte var jättebra för tjugofem år sen, kanske jag inte tycker är bra i dag.

(Fast Stephen Kings böcker har jag i och för sig älskat nu i trettiofem år!) ;-)

Så det blir ingen sån lista!

Men jag har faktiskt bloggat två listor tidigare på några av mina favoritböcker.

Här är en länk till ett inlägg med dom 50 bästa böckerna (av 214 lästa) under tiden augusti 2008 - december 2009.

Och här en länk till ett inlägg med dom 30 bästa böckerna (av 178 lästa) under tiden augusti 2006 - augusti 2008.

Så där har ni i alla fall tips på 80 stycken mycket bra böcker (av 392 lästa) under tiden augusti 2006 - december 2009 (tre och ett halvt år).

:-D



Kommentarer
Postat av: MariaJ

Så kul med dessa listor! Har läst många, många av de böckerna. Har en hel del gemensamma favoriter, bl a böckerna av Roslund/Hellstrand.

2010-07-17 @ 21:04:15
Postat av: MariaJ

Hellström menar jag!

2010-07-17 @ 21:04:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Kul att du uppskattade mina listor! Och har du läst många, många av de böckerna, så har vi nog rätt så lika smak! :-D

2010-07-17 @ 21:16:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Haha! Okej! ;-D

2010-07-17 @ 21:16:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Har precis varit inne på Adlibris och beställt "Paganinikontraktet" och Håkan Nessers "De ensamma".

2010-07-17 @ 21:19:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: "Paganinikontraktet" var bra! Min man läste ut den i dag också, och han tyckte också mycket om den!

"De ensamma" har jag inte läst. Du får säga sen vad du tyckte om den!

2010-07-17 @ 23:13:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Edom

Det var jag som skrev kommentaren. Tack för att du besvarade den. Vill själv komma med några favoriter:



1. Händelser vid Kirston Abbey

2. I tusen små bitar

3. Illusionisten



Trevlig sommar alla bokdiggare

2010-08-08 @ 23:46:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Edom: Tack för dina tips! Jag älskar att få tips!



1. Den är tydligen slutsåld och har utgått. Ska kolla efter den på secondhandbutiker.



2. Den har jag i bokhyllan - oläst! ;-)



3. Den har jag skrivit upp på min pocket-inköpslista.



:-D



2010-08-09 @ 08:14:18
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0