"Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer - 2009 - Bok

---------    

Recension av boken: "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer (2009) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Krönikor)

---------


"Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva utan djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen visar upp. Efter nya Marior som av egen funnen kåthet vågar be sin Josef om helt egoistisk sex när lille jesusbarnet somnat. Mammor är väl också människor, eller? Sårbara. Svaga. Vilda och ömma. Känslor som kommer och går. Tänk om vi skulle våga vara oss själva en stund innan vi dör. Tänk om vi skulle fatta hur jävla vackra vi är.
Här är en bok med krönikor som jag skrivit i tidningen mama och delar ur min blogg som funnits i två omgångar." / Mia Skäringer

Mia Skäringer delar med sig av sina erfarenheter, av skilsmässa, föräldraskap, dåligt samvete, prestationsångest och vacklande självförtroende. Hon krossar myten om superkvinnan som glatt leende håller alla bollar i luften samtidigt, och önskar alla att våga vara den man är.
"

 

(Kopierat från bokus.se)


---------

Den här boken hade jag bara läst bra recensioner om. Och den motsvarade verkligen mina förväntningar.

Den var otroligt rolig, mycket igenkännande, väldigt utlämnade, och rörande.

Jag kan verkligen rekommendera den till ALLA.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4,5 av 5.  

---------



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag håller på att läsa denna bok nu.

2010-07-12 @ 19:01:38
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Kul att höra vad du tycker sen då! :-)

2010-07-12 @ 19:06:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Per

Vilken sjuk idiot är denna mia skäringer.

2010-07-13 @ 17:28:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Per: Ja, smaken är ju som baken. Jag gillar henne.

2010-07-13 @ 19:09:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag tyckte den här boken var jättebra! Jag älskar Mia, och det är en förutsättning tycker jag om man ska läsa boken :)

2010-07-14 @ 20:39:12
URL: http://sugafall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Erica: Ja, jag håller definitivt med dig! :-)

2010-07-14 @ 20:57:28
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0