"En mörkrädd pojke" (A good and happy child) av Justin Evans - 2009 (2007) - Bok



---------    

Recension av boken: "En mörkrädd pojke" (A good and happy child) av Justin Evans (2009) (2007) (Genre: Amerikansk Skönlitteratur / Romaner)

---------


"George Davis sitter nedsjunken i en stol hos sin terapeut. Hans fru har tvingat dit honom, deras äktenskap är på väg att spricka. Orsaken är att George inte kan hålla i sin nyfödda son. George berättar att han en gång tidigare i sitt liv besökt en terapeut, som elvaåring.

På terapeutens uppmaning skriver George ner vad som hände en ödestiger höst i början av åttiotalet. Hur han en kväll ska gå och lägga sig och plötsligt hör någon ropa i rummet. Den som ropar en osynlig "vän ". George blir besatt av det som hans "vän" berättar för honom. Vad är sanningen bakom hans fars mystiska död i Centralamerika? Är det verkligen faderns kolleger som ligger bakom hans död? "Vännen" har nu blivit en del av George och vägleder honom mot allt mörkare platser - platser som ingen människa tidigare beträtt.

En mörkrädd pojke är en litterär thriller med ekon av Donna Tartts Den hemliga historien.
"


(Kopierat från bokus.com)

 

---------

Den här boken trodde jag skulle vara mycket bättre än vad den var. Hade läst några bra recensioner på den i några bloggar. Men ibland så tycker man inte lika... Trodde den skulle vara bra och läskig. Men jag tyckte faktiskt inte att den var läskig alls. Och inte speciellt bra heller. Fast okej var den. Bra skriven och lättläst också. Men själva storyn var sådär.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)


---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------  



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hittade hit till dina blogg via några ord du hade kommenterat på nån blogg på adlibris. Vad mycket böcker du läser, hur kul som helst att läsa dina recensioner! Jag älskar också att läsa men det blir absolut inte så ofta som du verkar bläddra dig igenom sidorna. :)



Den här boken gick jag och kollade på varenda gång jag såg den i säkert 2 månader innan jag köpte den. Jag hade så höga förväntningar men ärligt talat så har jag inte ens läst färdig den. Tråkigt, men det var inte alls så bra som jag hade hoppats på. Men ibland blir det väl så antar jag. :(



Kommer fortsätta komma hit och läsa dina recensioner iaf. :)

2010-08-22 @ 14:04:51
URL: http://wianna.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Kul att du har hittat hit till min blogg! Och att du kommer att fortsätta att läsa min recensioner! Det kommer fem recensioner i veckan som kommer! :-)



Jag blev också besviken på den här boken. Trodde att den skulle vara mycket, mycket bättre.

2010-08-22 @ 16:55:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0