Ge mig tips på era bästa "appar" !



Ja, nu har jag ju som sagt var köpt en iPhone 4 32 GB. Den levereras hem till mig om en-två veckor.

Och nu vill jag ju ha massor med tips! Jag har ju inte haft någon iPhone förut, och har bara hört talats om alla dessa "appar"!

Så nu vill jag ha tips om era favorit-appar! Bra, roliga, nyttiga, onödiga, sjuka, gulliga, coola, användbara, ja, alla möjliga appar vill jag ha tips om!

Och givetvis alla andra bra tips om iPhone! Bra tillbehör till exempel. Eller vad som helst. Please, give me! ;-D


Kommentarer
Postat av: Petra

I appstore hittar man allt... en del får man betala för men många är gratis. i min har jag följande appar (har bara haft fånen i en vecka än)



msn

ebuddy

hd.se

aftonbladet

sr play

svt play

tv.nu

shanghai lite

bubble xplode

paper toss

super 7

viktkoll

runkeeper

spotify

p tracker lite

blocket

hemnet

swedbank mobilbanken

firefox home

2010-07-30 @ 12:46:18
URL: http://petrasurrar.se
Postat av: Petra

Glömde ju det viktigaste ;)

Facebook. Kanske ska förklara de olika apparna med?

Msn ja det är msn

ebuddy e chattprogram för msn icq facebook google talk

hd.se helsingborgsdagblad

tv.nu tv-tablå

shanghailite är mahjong

bubble xplode är ett spel där man ska krascha bubblor

paper toss spel där man ska kasta papper i en papperskorg

super 7 ska man matcha siffror så man får en 7:a, beroendeframkallande

viktkoll är bra att ha om man som jag går ner i vikt och vill ha koll på procent, kg och bmi

runkeeper är roligt att ha då man kan ha koll på vad man går, springer, cyklar etc

p tracker lite är ett program för att hålla koll på mensen och menscykeln

2010-07-30 @ 12:51:38
URL: http://petrasurrar.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Petra: Tack så jättemycket för alla tips! Jag ska kolla upp allihopa sen när jag har fått min efterlängtade iPhone! :-)

2010-07-30 @ 13:09:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Petra: Och tack igen! För att du förklarade vad allting var! Ska kolla in allt! (Kanske inte Helsingborgs Dagblad! ;-D )

2010-07-30 @ 13:10:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, du kommer bli jättenöjd! :-)



Har haft min iPhone ett halvår, dessa är mina favoritappar:



- Facebook

- Swedbank (tror även Nordea har en app)

- Project 365 (man tar ett foto om dagen i ett år)

- Svensk almanacka (bättre än kalendern som finns i iPhonen)

- Inköpslista (kanon, man kan lägga varorna i kategorier så blir det lättare att hitta då man ska handla)

- Livsmedelsdatabasen

- Tv.nu

- Shazam (om man vill veta tex vem som sjunger en låt på radio så kan appen tala om detta)

- Tap & Track (håller koll på vad man äter, hur många kalorier, hur mycket kolhydrater/proteiner/fett. Registrerar även träning samt vikt)

- eBay

- Photoshop Mobile (för att fixa till bilder, lägga till ramar osv)

- Color Splash (gör delar av fotot svartvitt tex)

- Tetris

- DoodleJump (spel)

- Röda Korsets första hjälpen guide

- Radio-appar (drar dock mycket batteri, precis som Spotify)

- 101 Yoga Poses (finns hela yogaprogram, olika svårighetsgrad)



Jag har också köpt ett "extrabatteri" som man laddar upp hemma och sen sätter på iPhonen då batteriet laddat ur, så laddar den upp telefonen igen. Tycker nämligen batteriet håller dåligt om man spelar/lyssnar på radio...



2010-07-30 @ 14:35:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack så jätte-jättemycet för alla dina tips! Har läst dom, och tycker att dom flesta låter väldigt intressanta!



Angående extrabatteriet! Vilket är det du har? Heter det något speciellt, eller har du kanske någon länk? Är du nöjd med det? För jag ska definitivt ha ett extrabatteri.

2010-07-30 @ 14:40:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ååh vad roligt att du har köpt en iPhone! Vi köade i natt till tele2 på kungsgatan men efter 50 minuter höll dom på att hjälpa person nummer 2 och det stod ungefär 300 personer i kön så vi gav upp.. Och hemsidan var överbelastad för oss så vi kunde inte beställa i natt! Men sambon köpte en via hemsidan tidigare idag och leveranstiden är på 6 veckor ungefär. Själv väntar jag på den vita som tyvärr inte ha kommit än...Kan dröja flera månader men den som väntar på något gott ;) Jag kommer spana in den här kommentarssidan för att få tips! Hoppas på att du också kommer att skriva lite om din iPhone och allt som hör till när du har fått den =) En kul app jag vet, är en som håller koll på dina sömnrutiner, jag vet inte vad den heter men den mäter din djupsömn, när du drömmer, när du vaknar till lite och så vidare. Rätt kul att se statistik över hur bra/dåligt man sover :D

2010-07-30 @ 19:24:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Hej! Tack för din långa kommentar! Och jag lovar att skriva om min iPhone framöver här. Jag är sån som gärna "tjatar" om sånt jag gillar. Vet till exempel inte hur många gånger som jag har bloggat om Spotify! Och jag ska verkligen kolla in den där "sömnrutinsgrejen". Har nog hört lite om den förut. Skriv gärna igen! :-D

2010-07-30 @ 20:05:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack själv för att du bloggar :) Har följt din och din Jennys i flera år, gick i en skola som låg nära hennes så brukade se henne ibland, det var nog så det började :) Ja men blogga gärna ofta och mycket om iPhonen, jag kommer iaf uppskatta det! Ska försöka bli bättre på att kommentera här också! Ha en bra kväll nu!

2010-07-30 @ 23:44:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Alltid kul med lite kontakt med läsarna! Ibland känns det så anonymt att blogga, när man inte får några kommentarer. Ha en fortsatt trevlig helg!

2010-07-30 @ 23:55:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har iPhone Power Case från Teknikmagasinet, den passar dock inte på iPhone 4. Men det kommer nog komma massor av tillbehör till 4:an sen. :-)



Sen är jag svag för träskalen från Miniot. :-) https://www.miniot.com/miniot/index.htm

Har ett i valnöt till min... De är lite dyra men det blir väldigt snyggt och skönt att hålla i. Fast skal finns ju också i mängder för alla smaker! :-)



Mamma hälsade och tackade för skivan också förresten! :-) Hon blev jätteglad. Hon fick din bloggadress så jag hoppas hon kikar in här och hälsar själv!

Kram!

2010-07-31 @ 09:56:51
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, jag vill nog ha något läckert skal sen till min mobil. Är ju lite svag för dom med mönster av Ed Hardy. Men jag vet ju inte när dom kommer till iPhone4. Träskalen var faktiskt riktigt läckra!



Kul att din mamma blev glad över skivan! Hälsa henne! Kram!

2010-07-31 @ 10:30:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

men iphone 4 ser väl ut såhär http://www.datormagazin.se/multimedia/archive/00369/iphone4_2up_front__369853c.jpeg och inte som din bild?

2010-07-31 @ 22:53:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Ja, jag har tydligen fel bild. Det var någon som skrev det på ett tidigare inlägg också. Men jag googlade på iPhone4 och fick den bilden, och då trodde jag det var rätt. Har ju inte fått min än, så har ju inte sett den "på riktigt"! ;-)

2010-07-31 @ 23:19:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Haha, tänk om du blir besviken då ;-)

men varför har du inte kollat upp riktig bild om du ska köpa/fortsätter lägga upp felaktig bild? stor bild på apples första sida, kanske dags att kolla? :)

2010-08-01 @ 01:33:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Ja, det klart att det kan hända att jag blir lite besviken på min iPhone4. Men det är väl smällar man får leva med ibland. Fast jag tror inte det. Jimmy har ju en iPhone 3G, så jag har ju sett den mycket. Och jag funderade ju på att köpa en sån då när jag köpte min Nokia N97 förra året, men då var det att det var så dålig kamera i iPhonen som stoppade mig. Dålig kamera och ingen blixt. För mig är det viktigt att ha en bra kamera, och en blixt, i min mobil, eftersom jag fotograferar mycket och inte vill ha mig mig min digitalkamera jämt. Och nu ska det ju vara en riktigt bra kamera plus en blixt i iPhone4.



Trodde inte det var så viktigt att ha rätt bild faktiskt. Visste ju inte ens om den som kommenterade hade rätt eller fel. Men jag ska försöka att skärpa mig. ;-D



2010-08-01 @ 09:30:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0