Några kommentarer om några teveprogram...



I onsdags tittade jag på "Grattis Kronprinsessan" från Öland. Programledaren Martin Emtenäs var väl i och för sig helt okej. Men jag saknade Mark Levengood, som brukar vara programledare... 

Uppträdde gjorde bland annat Martin Stenmarck, Amanda Jenssen, Erik Saade, Charlotte Perrelli, Peter Jöback, och Lisa Nilsson.

Tyckte att programmet var sådär... Programledaren kunde ha gjort bättre ifrån sig. Och ljudet var fruktansvärt dåligt. Urvalet av artister var väl också bara sådär.



I går tittade jag på "Sommarkrysset" som är tillbaka igen efter att fotbolls-VM (äntligen!) är slut. I går var följande artister med: Fibes Oh Fibes!, Madcon, Magnus Carlson, Rasmus Seebach, Crucified Barbara, och Anne-Lie Rydé.

Jag gillar "Sommarkrysset", tycker att det är ett program som man blir glad av. (Men jag är aldrig med och tävlar). Och jag tycker att Gry Forssell är en mycket bra programledare.

Alla artisterna som var med i går, tyckte jag var mycket bra. (Kanske undantaget Anne-Lie Rydé).



I dag såg jag "The Seventies" på SVT Play, som gick på teve i går kväll. Det var första avsnittet, i en serie på tio halvtimmeslånga avsnitt, om musiken på sjuttiotalet. Varje avsnitt avhandlar ett år + ett speciellt tema.

Första avsnittet handlade om året 1970 och temat var hårdrock. Tyckte väl att programmet var rätt så bra. Kanske kunde ha varit liiiite mer musik, och liiiite mindre prat. Eller så kanske det kunde ha varit en timmes långa avsnitt istället. Då hade man fått både mycket musik och mycket prat.

Det roligaste var nästan att se kläderna och frisyrerna! ;-D Finns det något roligare mode än sjuttiotalsmode!?!



Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Min syrra har haft Emtenäs som lägerledare flera somrar i rad nere i Östergötland. :)

2010-07-24 @ 18:29:17
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Okej! Han verkar vara trevlig! Men inte lika rolig och gullig som Mark Levengood! ;-)

2010-07-24 @ 19:41:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0