"Wallander - Faceless Killers" - 2010 - Film - Dvd



"Wallander - Faceless Killers" - 2010 - Genre: Thriller

"Wallander undersöker ett brutalt mord på ett äldre par på en avskild lantgård. En läcka från polisen om att den mördade kvinnans sista ord ger upphov till rasistiska hämndaktioner. Följderna får Wallander att tvivla på allt, till och med sitt yrkesval som polis."

(Kopierat från Lovefilm)

Förra sommaren såg jag dom tre första engelska Wallander-filmerna från BBC med Kenneth Branagh i huvudrollen, och jag tyckte om dom alla tre.

Nu finns det tre filmer till, och "Faceless Killers" är den första av dom.

Den här filmen tyckte jag var mycket bra. Minst lika bra som dom svenska Wallander-filmerna. Så jag kan helt klart rekommendera den, och jag ska se dom följande två också.

Betyg: 4 av 5

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0