Dagens Dagbok – Lördagen den 12 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Och jag gick då upp, duschade och gjorde mig i ordning. Jenny hade gått upp vid sjutiden och genomgått sina morgonbestyr. Vi åt sen frukost tillsammans vid halvniotiden.

 

Borzko gick upp vid niotiden. Och strax efteråt så stack jag och Jenny iväg med bilen.

 

Jenny skulle iväg på en möhippa och jag skjutsade henne runt lite för hon hade några ärenden, innan jag sen släppte av henne vid en tunnelbanestation.

 

Jag kom hem igen vid halvelvatiden. Borzko hade då satt igång med veckostädningen, och jag hjälpte då till när jag kom hem.

 

Jimmy vaknade och gick upp vid elvatiden. Och efter att han hade ätit frukost och gjort sig i ordning så hjälpte han också till.

 

Vi dammsög, torkade golven, städade av övre balkongen och den inglasade entrén, torkade av uteplatsen, skurade toaletten och badrummet, bytte handdukar, tvättade kläder och handdukar, med mera.

 

När vi var klara blev det lite lätt lunch och en fika.

 

Sen satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn. Borzko och jag satte oss uppe i vardagsrummet och läste i varsin bok. Jag läste i ”Baddaren” av Emma Hamberg.

 


 

Nu sticker vi snart iväg till Heron City i Kungens Kurva. Vi ska först äta middag på Pizza Hut och sen ska vi gå på bio och se den nya actionfilmen ”A-Team”. :-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0