Dagens Dagbok – Lördagen den 19 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.

 

Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Jimmy vaknade och gick upp vid niotiden, och vi åt då frukost tillsammans.

 

Jag höll sen på och fixade, donade, pulade och grejade med lite diverse hushållsbestyr här hemma.

 

Klockan elva vaknade Jenny och gick då upp. Efter att hon hade genomgått sina morgonbestyr så åt hon frukost, och Jimmy och jag tog en fika med henne.

 

Borzko kom hem från sitt extrajobb vid tolvtiden.

 

Och strax efteråt så åkte Jenny iväg till jobbet, för att jobba ett arbetspass mellan två och elva.

 

Jag funderade fram och tillbaka, och det samma gjorde även Borzko, om vi skulle åka in till stan eller inte. Men sen bestämde vi oss för att stanna hemma och se på teve istället.

 

Så vid ettiden, när sändningen från SVT började, satte vi oss i vardagsrummet för att titta.

 

Och sen så satt vi där större delen av dagen. Även Jimmy satt en hel del och tittade med oss.

 

Hämtpizza blev det till middag, vid fyratiden, som vi intog framför teven.

 

Och sen fortsatte vi att titta.

 

Otroligt bra sändning av SVT. Och ett så vackert bröllop. Tårarna har trillat rejält flera gånger. Trodde aldrig att jag skulle sitta framför teven så här hela dagen. Men i dag har jag varit väldigt rojalistisk och monarkistisk! Och även romantisk! Kronprinsessan Victoria och prins Daniel är så fantastiska!

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

jag tycker också att svt-sändningarna har varit bra. Jag har sett ganska mycket, men inte allt idag :-) De är jättefina och verkar lyckliga iallafall, det syns! :-D

2010-06-19 @ 21:22:35
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Helt suveräna sändningar! Alla programledare och medverkande är SÅÅÅÅ proffsiga! Jag har suttit i soffan sedan klockan ett i eftermiddags! Stegräknaren står på femhundra steg! ;-) Kan inte slita mig. Kommer sitta här tills det är slut. Faktiskt så har faktiskt Borzko tittat precis hela tiden också! Och det trodde jag inte! ;-D

2010-06-19 @ 21:26:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0