Dagens Dagbok – Lördagen den 5 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.


Jenny hade gått upp redan klockan halvfem och åkt iväg för att jobba i dag.


Jimmy var inte hemma, för han är i Norrtälje över helgen.


Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.


Vi gick sen båda två iväg vid tiotiden. Borzko gick iväg till Farstahallen för att träna.


Jag gick till tunnelbanan och åkte in till stan. Gick av vid T-Centralen och gick sen runt lite överallt på stan.


Bland annat så var jag i Kungsträdgården och tittade lite på ”Smaka på Stockholm”.



Jag åt en pannacotta med vit choklad och jordgubbar.



Och jag åt en cookie med marshmallows och pecannötter.



Gick sen runt igen lite överallt på stan.


Riktigt varmt och skönt och soligt var det först. Men sen kom det mer och mer moln, och det började också blåsa mer och mer. Jag hade bara ett linne och en kortärmad liten tunn blus på mig, så jag gick och köpte mig en jeansskjorta på Gina Tricot för att slippa frysa. Jag hade ändå tänkt mig att köpa en sån. (Bild på skjortan finns i separat inlägg).


Efter ungefär två timmar på stan så åkte jag sen hemåt igen. Kom hem vid ettiden, precis samtidigt när Borzko kom hem från gymmet.


Vi åt båda lite lätt lunch och tog en fika när vi kom hem.


Sen så satte vi oss båda uppe i vardagsrummet. Borzko läste Aftonbladet och jag satte mig med datorn.



Kommentarer
Postat av: Snurran

vad folktomt det såg ut?! SÅ in i norden tidigt var du ju ändå inte där? :-)

2010-06-05 @ 20:13:54
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Kollade precis på information på fotografierna, och dom är tagna kvart över elva. Och jag tror att dom öppnade klockan elva. Så det var jättelite folk där, och det var ju rätt så skönt! ;-)

2010-06-05 @ 20:17:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

ja, det skulle jag också ha tyckt - då kan man ju strosa kring och kolla på allt innan man bestämmer sig vad man vill testa, om det är mycket folk blir man (jag)bara irriterad och vill inte köpa något alls

2010-06-05 @ 21:07:29
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag var inte där alls för att äta och dricka egentligen. Bara titta lite. Men jag kunde ju ändå inte låta bli att köpa två godsaker... För mat var det ju lite för tidigt för mig.

2010-06-05 @ 21:10:51
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0