Dagens Dagbok – Måndagen den 21 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


I morse så larmade min mobil klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, kaffe, och nyhetsläsning i datorn.


Borzko hade gått upp klockan halvfem och åkt till jobbet. Och Jimmy hade gått upp klockan fem och gjort det samma.


Jenny sov, för hon hade en ledig dag i dag.


I går, på Aftonbladet på nätet, så visade dom sol och tjugo grader, så jag hade planerat för en dag på stranden i dag... Men så blev det inte… Helt igenmulet, väldigt blåsigt, tolv grader, och regnstänk blev det istället…


Så jag satte igång med lite diverse hushållsbestyr här hemma istället. Och så varvade jag med datorstunder och bokläsning.


Klockan elva så vaknade Jenny och hon gick då upp. Hon åt frukost och jag tog en fika och en pratstund med henne.


Sen så satte Jenny igång med storstädning av sitt extremt stökiga rum. Och hon satte även igång med stortvätt av massor med kläder. Tur nog så fanns det tid ledig i tvättstugan, så det mesta tvättade hon där.



Jag hjälpte väl inte henne direkt, utan var mest sällskap och liiiite hjälp.



Vid ettiden så åt vi lite lätt lunch. Jenny stekte ägg som vi hade på smörgåsar.



Mellan promenaderna till tvättstugan så läste jag i min bok och satt med datorn. Lite småfixande med saker här hemma blev det också.


Vid fyratiden sen så åkte vi iväg en sväng med bilen, bort till Jennys förråd på Shurgard i Trångsund. Hon lämnade av lite grejer där, och sen åkte vi hem igen.


När vi kom hem igen så gjorde sig Jenny i ordning, och sen stack hon iväg in mot stan.


Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Och vid femtiden så åt han och jag middag tillsammans. En fika och en pratstund blev det också.


Sen återgick jag till mitt bokläsande i vardagsrummet.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Kan ju vara bra med lite tråkväder ibland, så man får något gjort hemma ;-)

2010-06-21 @ 18:57:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag har faktiskt inte gjort så mycket nytta i dag egentligen. Det är mest Jenny som har gjort det.

2010-06-21 @ 19:34:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0