Dagens Dagbok – Onsdagen den 16 juni 2010 – Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fem fotografier).


Vid halvtiotiden så gick jag iväg hem till min mamma. Vi gick sen först till Centrum för mamma skulle lämna in ett par byxor för uppläggning, hos skräddaren.


Sen så gick vi iväg ut på en promenad. Och precis som i förrgår så gick vi ner till sjön Magelungen, och sen följde vi strandpromenaden till vänster. Vi gick i lite drygt en halvtimme, och sen vände vi och gick tillbaka samma väg.



När vi kom tillbaka till Centrum så gick vi till Café Maja som ligger mitt på Torget, och så fikade vi.



Jag tog kaffe och en ostmacka.



Vi gick sen runt omkring lite i Centrum, och mamma uträttade några ärenden och shoppade lite. Själv köpte jag bara lite apoteksvaror och lite frukt & grönt.


Jag följde sen med mamma hem med alla hennes kassar, och sen så kramades vi hej då för i dag.


Jag kom hem vid halvtvåtiden. Solen kommer till vår lilla uteplats vid ettiden, så jag satte mig där då när jag kom hem, och läste i min bok, och njöt av solen.



Satt där till framåt tretiden. För då kommer solen till vår övre balkong, så då flyttade jag upp dit. Där är det lä, och varmare att sitta.


Åt snabbsaltad gurka och vindruvor till lunch/mellanmål.(Snabbsaltad gurka är bland det godaste som finns).



Plockade ut datorn också, och så varvade jag datorsittande med bokläsande, medans jag njöt av solen och värmen.


Vid femtiden sen så kom Borzko hem från jobbet, och då åt vi middag tillsammans. Efter att han hade gjort sig i ordning så stack han sen direkt iväg igen. Han skulle till Söderstadion för att se Bajen spela fotboll.


Jenny kom hem från jobbet vid halvsextiden. Hon skulle inte ha någon middag, för hon skulle äta borta senare. Hon gjorde sig bara i ordning inför en partykväll ute med sina kompisar.




Kommentarer
Postat av: Snurran

snabbsaltad gurka, är det bara precis vad det låter som, gurka med salt, eller har du i något annat också? Mysig dag med mor din verkar du ha haft! :-)

2010-06-16 @ 19:17:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Haha! Känner du inte mig? Trodde du att jag hade tillagat den själv? ;-D



Nej du! Den hade jag köpt! Fast jag har faktiskt gjort sånt "förr i tiden". Då saltade jag ofta in gurka själv. Och jag gjorde väl typ allting själv då... Lagade allt mat från grunden, bakade allt bröd själv, och typ allt annat...



Den här köpte jag på Konsum, för 149:- kronor kilot. Finns i alla affärer, i stora hinkar som man plockar själv i, på somamrhalvåret.



Hur jag gjorde den förr, det kommer jag inte ihåg. Men googla på det så hittar du det säkert. Brukar heta snabbsaltad eller färsksaltad gurka. Av typ västeråsgurka.



Alltid mysigt med mor min! <3<3<3



2010-06-16 @ 19:26:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

desåg inte ut som västeråsgurka på bilden, därför trodde jag du gjort nåt själv - jag vet ju att du kan :-) Det var dyrt för gurka tycker jag :-/

2010-06-17 @ 16:43:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: En gurka går på ungefär en tia. Om man jämför med en glass, en chokladkaka, eller en läsk, så tycker inte jag att det är dyrt. För det här är ju nyttigt och kalorifritt. Och till exempel bigarråer kostar ju 100:- kronor kilot. Så visst är det väl dyrt på ett sätt, men det beror ju alltid på vad man jämför med tycker jag. Jag unnar mig gärna en eller två gurkor någon gång ibland!

2010-06-17 @ 16:48:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0