Dagens Dagbok – Onsdagen den 9 juni 2010 – Jobbet. (Med nio fotografier).


I dag var det ingen vanlig arbetsdag, för det var vårterminens och också hela läsårets sista arbetsdag.


Lite har vi jobbat i dag, för vi hade några skickningar som skulle ha mat i dag. Och vi hade också fritidsbarnen som fick lunch hos oss.


Men vi har också gjort en massa annat trevligt på jobbet i dag.


Bland annat så har vi stått och hängt en hel del i fönstren och tittat ut på när barnen hade sina avslutningar.



F-5 hade klockan nio.



Och 6-9 hade klockan elva.



Vi har också ätit våra traditionella räkmackor. Vår husmor gör alltid två rejäla räksmörgåsar till oss var till lunch varje sommaravslutning. (Och vi hittade överblivna julmust från jullunchen som vi drack till).



Och vi har uppvaktat vår husmor med en fin blomma och en fin ljuslykta.



Städat i våra klädskåp har vi också gjort. Och kramats om har vi också gjort.



Och sen kom den bästa stunden arbetsmässigt på hela året, avslutningsdagen klockan två, och vi fick gå hem på SOMMARLOV!


(Fast det känns inte riktigt som sommarlov än, för vi har ju två konferensdagar först.)

 

(Min kära kollega Snurran som har bloggen Filojokus Funderingar fotograferade också på jobbet i dag. Och där kanske jag fastnade på något kort. Så titta gärna in i hennes blogg lite senare).

 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Stod och tittade uppåt ibland mot era fönster men jag såg dig inte tyvärr! Annars hade vi ju kunnat vinka! :)

2010-06-09 @ 20:55:35
URL: http://chippis.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Vi tittade bara en pytteliten stund när dom små hade sin avslutning. För vi åt våra räkmackor då! ;-) Men dom större såg vi lite längre tid på. För det passade bättre tidsmässigt.



Ser du dig på mitt kort? ;-D

2010-06-09 @ 21:14:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det är helt otroligt så snabbt tiden går. Det känns inte som att det var så länge sedan vårterminen började.



Hoppas de två dagarna som är kvar blir bra.



Kramar

2010-06-09 @ 21:18:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, vårterminen har i och för sig gått rätt så snabbt. Men det har varit en jobbig termin för vår del...



Konferens blir nog bra. Men jag blir alltid lite nervös när jag ska iväg på sånt...



Kram! :-)



2010-06-09 @ 21:21:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag förstår att du blir lite nervös, jag är likadan. Men om jag inte minns fel gick det bra ifjol och det var väl ganska trevligt :-)



Kram

2010-06-09 @ 21:48:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Jag blir, tyvärr, alltid nervös. Även fast det alltid har gått bra tidigare! ;-)

2010-06-09 @ 21:53:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Näe...det var bara Mita som fastnade idag... men tack för länken (jag missade att länka till dig, men ska åtgärda det nu!) ;-D

2010-06-09 @ 21:57:58
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag hade hoppats på att jag kanske hade kommit med på något kort också! Tycker faktiskt att det är lite roligt att även ha med mig själv på kort ibland också! ;-)

2010-06-09 @ 22:07:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0