Dagens Dagbok – Söndagen den 27 juni 2010 – Hela Dagen.


Mobilen larmade halvåtta i morse och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Efter frukost, fika och nyhetsläsning i datorn så höll jag på plockade med lite här hemma.

 

Borzko hade gått upp klockan halvfem och åkt iväg för att jobba extra i dag.

 

Vid strax före tio så åkte jag iväg till Farstastrandsbadet. Sen så satt och låg jag där i cirka tre timmar. Började på en ny bok: ”Själakistan” av Ann Rosman.

 

Mamma och pappa kom dit en sväng också, och stannade i ungefär en timme.

 

När jag kom hem så satte jag mig på balkongen. Större delen av eftermiddagen tillbringades där, i skuggan, med boken och datorn.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvfyratiden. Han duschade, gjorde sig i ordning, vi åt middag tillsammans, och sen så stack han iväg igen. Han åkte till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll.

 

Och jag fortsatte mitt balkongsittande.

 

Jimmy kom sen hem från Norrtälje, vid halvsextiden.

 

Och sen kom Jenny hem från Örebro, vid halvsjutiden.

 

Borzko kom sen hem från fotbollen vid niotiden.

 


 

Nu är klockan kvart i elva, och det är arton grader ute. Resten av familjen har gått och lagt sig. Och jag sitter fortfarande och läser på balkongen. ;-)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0