Dagens Dagbok – Tisdagen den 29 juni 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med tio fotografier).


Mobilen larmade klockan halvsju i morse, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Klockan sju ringde Jimmy och frågade om jag ville följa med honom en sväng i lastbilen, och det ville jag förstås! Han skulle ändå åka förbi här, och vi hade pratat om att jag skulle få följa med någon gång.


Vid halvåttatiden så kom han och hämtade mig.


Här sitter Jimmy och kör, i motljus.



Nynäsvägen från Farsta mot tunneln.



Här är Jimmy i tunneln.



Trafiken i tunneln.



Här är vi långt ute på Värmdö någonstans, och Jimmy håller på och kranar av tre stycken kollin. Fyra byggjobbare var där och tog emot leveransen. Jimmy styr den stora kranen med hjälp av fjärrkontrollen som han har hängande på sig.



Efter ungefär två timmar så var vi tillbaka i Farsta igen. Jimmy släppte då av mig, och han åkte sen vidare mot Tullinge Brädgård.



När jag kom hem igen, vid halvtiotiden, så packade jag bara ihop mina badgrejer, och så åkte jag till Farstastrandsbadet.


Först låg jag där ensam i en timme ungefär. Sen så kom mina föräldrar dit också. Dom var där i någon timme, och sen så gick dom hem igen. Då låg jag kvar i en timme till ungefär.


Under tiden som jag var ensam så lyssnade jag på dom två första Sommarprogrammen i poddradio i mobilen.


Jag tog årets första bad i dag också. Det var underbart skönt i vattnet, tjugoen grader!


Kom sen hem igen vid strax efter ett. Då blev det lite lätt lunch och en fika. Höll sen på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Och sen så satte jag mig på balkongen, i skuggan.



Kommentarer
Postat av: A

Tack för en jättebra blogg bim! Förresten så har jag tänkt på att du är väldigt lik någon och igår kom jag på vem det är, marie fredriksson! Ni är jättelika tycker jag! =)

2010-06-29 @ 16:26:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> A: Tack för berömmet om min blogg! :-D



Haha! Ja, jag har hört förr att jag är lik Marie Fredriksson! Här har jag bloggat ett inlägg om det: http://bim.blogg.se/2010/april/look-a-like.html

2010-06-29 @ 16:53:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var på Värmdö var ni? :) :D

2010-06-29 @ 17:42:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag vet faktiskt inte! Tror att det var strax efter en skylt om Malma! ;-)

2010-06-29 @ 18:15:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad roligt att följa med sonen på jobbet! :-) Och visst är det roligt att åka lastbil... det var länge sen jag gjorde det nu.

2010-06-29 @ 19:23:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, det är så roligt att åka STOR lastbil med min lilla, lilla son! ;-D

2010-06-29 @ 19:30:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vilken händelserik dag med både lastbilsåkning, strandbesök och bad :-D

2010-06-29 @ 20:29:23
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det har varit en MYCKET trevlig dag i dag! :-D

2010-06-29 @ 20:53:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0