"Skuggans spel" av Lars Rambe - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Skuggans spel" av Lars Rambe (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Kriminalroman)

---------


"Mariefred en skimrande pärla vid Mälaren. Älskad av många, men inte av alla. Mitt i idyllen pågår ett spel i det fördolda, en skuggas spel. Den ökände yrkesförbrytaren Marcin Szalas rymmer under våldsamma omständigheter från Bondhagens anstalt. Det är bara början på den våg av våld som skall skaka Sörmland denna sommar.

När dramatiken inleds, laddar journalisten Fredrik Gransjö och kollegorna på Strengnäs Dagblad för Strängnäs Jazzfestival.

Men snart inser Fredrik och hans lovande sommarvikarie Emilia att prioriteringarna måste göras om. Tillsammans börjar de leta efter ett mönster i skeendet. Gradvis skingras skuggorna och en oväntad gestalt träder fram.
"

 

(Kopierat från adlibris.com)


---------

"Skuggans spel" är Lars Rambes andra bok. Den första boken "Spåren på bryggan" kom ut 2007 och jag läste och recenserade den 2009. (Här är en länk till min recension av den.)

"Skuggans spel" är en helt okej ordinär svensk deckare. Bra, men inte fantastiskt bra. Fast hel klart värd lästiden. Så jag kan ändå rekommendera den.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Cosy Crime.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0