Dagens Dagbok – Fredagen den 12 mars 2010 – Jobbet.


Även i dag så var jag först i matsalarna och städade. Sen var jag i skalen och fixade grönsakerna. Och slutligen så var jag i disken och hade hand om grovdisk och diskplock.

 

Vi serverade färsbiffar, kokt potatis och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé.

 

En av kollegerna var ledig i dag. Men vi hade vår vikarie på plats även i dag. Och även vår praktikant.

 

Det var praktikantens sista dag hos oss i dag. Så vi tackade av henne med en bukett tulpaner. Och hon bjöd oss på tårta.

 

Om ni vill se bilder från jobbet i dag, så titta in i min kära kollega Snurrans blogg: ”Filijokus Funderingar”. Hon gör en ”EFIT” (Ett Foto I Timmen) i dag, och har fotograferat på jobbet i dag. Hon lägger väl antagligen in bilderna sent i kväll, efter att hon har tagit dagens sista bild. Eller kanske i morgon.

 

Länge sen jag gjorde en ”EFIT”. Kanske borde ta och göra en snart igen! Jag har gjort arton stycken, och den senaste var för över ett år sen. Här är länk till alla mina ”EFIT”.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag lägger in först i morgon, troligen på förmiddagen :-) Nästa EFIT på riktigt är på måndag om du vill göra ett :-D

2010-03-12 @ 22:31:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag såg det i din blogg.

Och jag såg också på EFIT:s hemsida att nästa är på måndag. Får se om jag gör då, eller om det blir lite längre fram.

2010-03-12 @ 22:39:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0