Halva Vårterminen.


Nu i veckan som kommer, vecka 12, så har halva vårterminen gått. Efter tisdagens jobb, exakt, så är det precis hälften av arbetsdagarna kvar på den här terminen.

Vi får verkligen hoppas att den andra halvan blir lite bättre än den första... För det har verkligen varit en jobbig tid för oss på jobbet.

Läs gärna det här inlägget, som jag skrev den 28 januari. Så var det då, för två månader sen, och så har det fortsatt åtminstone fram till nu.

Men för mig privat så lättar det väl nu. Det mesta är väl klart nu med Jennys separation. Den här otroliga vintern börjar väl äntligen lida mot sitt slut. Och då borde jag väl också må lite bättre i kroppen.

Och på jobbet får vi väl också hoppas att det blir lite bättre... För sämre kan det väl knappast inte bli... Eller!?!...



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad är det som är så dåligt och jobbigt på arbetsplatsen? Bra jobbarkompisar verkar det ju vara.

2010-03-21 @ 11:41:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jag kan och vill inte skriva om allting här. För jag vill inte lämna ut min arbetsplats och människor.



Men lite kan jag skriva.



Och det största är väl att det är stora nerdragningar... Så en kollega måste sluta hos oss den sista mars... Tragiskt för henne... Och vi andra som är kvar kommer att få det jättejobbigt...



Sen så får vi inte längre ta in vikarier, utom i allra största nödfall. Och det blir också jättejobbigt vid frånvaro. Psykiskt påfrestande också för dom som är sjuka och måste vara hemma, när dom vet hur jobbigt vi andra får.



Vi har också haft det jobbigt med personliga tragedier hos oss. Tre av mina kollegor har råkat ut för väldigt jobbiga privata saker. Och det påverkar ju givetvis oss alla.



Jobbigt har vi också det med barnen. Vissa terminer, och vissa barn, är ju värre än andra... Och just nu är det rätt så jobbigt.



Sen finns det annat också, som jag inte vill skriva om här... :-/



2010-03-21 @ 11:47:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Va ansträngande det låter med neddragningarna. Är ju så lite överallt nu tyvärr. Lyckligtvis förutspås dock konjunkturen att vända till hösten, så då kanske ni får återanställa personen ifråga. Hur länge har du arbetat på din nuvarande arbetsplats?

2010-03-21 @ 12:49:43
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Till sommarlovet har jag jobbat där i nio år... Och jag är ändå näst sist anställd... (Efter att hon har slutat som slutar nu). Så man sitter ju inte säkert direkt... :-/

2010-03-21 @ 12:54:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Vad jobbigt med neddragningar ..alltid så sparas det in i skolan och barnen. För mår inte ni bra så blir det ingen trivsam miljö för barnen...Och det måste vara hårt och intensivt arbete de timmar som lunchen skall göras klar för att sedan serveras.



Hoppa ni sätter hårt mot hårt om det är för stökigt i matsalen och kräver närvaro av fler vuxna(lärare) annars är ju arbetsmiljön ohälsosam för er.



Hoppas det ordnar sig!

2010-03-21 @ 15:03:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack! Ja, vi hoppas också självklart på att det ska bli lite bättre!

2010-03-21 @ 15:12:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag hoppas också att det inte kan bli så mycket sämre, men jag vågar inte lita på det..dock har jag svårt att tänka mig att ditt jobb skulle vara hotat, men allas vår hälsa kan ju anses vara det med tanke på fysisk och psykisk press.

2010-03-21 @ 18:39:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Om vi skulle mista alla våra skickningar... Då kan nog mitt jobb vara hotat...



Och självklart allas vår hälsa, som du skriver... :-/

2010-03-21 @ 18:48:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Ack, så där är det ungefär för mig med. Jag har visserligen bara jobbat på min nuvarande arbetsplats i 2 år, men majoriteten av de anställda har varit där i typ 20-30 år..!

2010-03-23 @ 16:21:31
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, hos är jag en "newbie" med mina snart nio år... ;-/

2010-03-23 @ 20:51:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0