"Hotellet" av Ola Klippvik - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Hotellet" av Ola Klippvik (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"På ett hotell i en större, nordligt belägen stad arbetar Nattportiern och Nattvakten sida vid sida. En natt exploderar en bil i hotellgaraget. Ingen människa kommer till skada men man kan anta att det rör sig om ett attentat. Samtidigt har en kvinna smittats av ett virus och en ung man befinner sig i en bergstrakt långt bort med en bit bröd i ena handen och med en vag förhoppning om att snart få en kalasjnikov placerad i den andra.

Vad har egentligen hänt? Hur hänger historien ihop? Hänger den ihop?


Ola Klippviks debutroman Hotellet är en berättelse om skuld - i existentiell och moralisk mening - och kan läsas som en allegori över västvärlden efter elfte september."

 

(Kopierat från adlibris.com)

 

---------

Så här står det om boken på Adlibris:
"Vad har egentligen hänt? Hur hänger historien ihop? Hänger den ihop?" Och det frågar jag mig verkligen... För jag måste ärligt säga att jag inte alls förstod den här boken...

När jag läste om boken, och efterfrågade ett recensionsexemplar av den, så trodde jag att det var någon sorts kriminalroman. Men det tyckte jag verkligen inte att det var.

Så här står det också om boken:
"En berättelse om skuld - i existentiell och moralisk mening - och kan läsas som en allegori över västvärlden efter elfte september." Och det förstår jag inte alls, efter att ha läst boken.

Så det vore roligt att få höra vad någon annan har tyckt om boken! Har ni läst den, så skriv till mig om vad ni tyckte! För jag förstod mig inte på boken alls! ///Bim.

---------   

Betyg:  1,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Natur & Kultur.

Här har jag skrivit om boken tidigare.


---------    



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag får nog jaga den på biblioteket för är den så dålig så vill jag INTE köpa den:-)! Har missat den här recensionen faktiskt men jag SKA läsa den här bara för att kolla om jag fattar nåt, haha:-)

2010-07-28 @ 18:56:22
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, låna den gärna! För det skulle vara väldigt kul att få höra vad någon annan tycker! Och om du skulle fatta boken! För det gjorde ju inte jag! ;-)

2010-07-28 @ 19:23:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0