"The Taking of Pelham 1 2 3" - 2009 - Film - Dvd



"The Taking of Pelham 1 2 3" - 2009 - Film - Dvd

"Walter Garber arbetar på tunnelbanan i New York City där han en helt vanlig dag hamnar mitt i ett kidnappningsdrama, då ett tunnelbanetåg kapas. Ryder, den hårdkokta hjärnan bakom kapningen och ledaren för ett gäng på fyra tungt beväpnade gangstrar, hotar att avrätta tågets passagerare om han inte får en stor lösensumma inom en timme. När spänningen växer under hans fötter tar Garber sina stora kunskap om tunnelbanesystemet till hjälp i kampen att överlista Ryder och rädda gisslan. Men det finns en gåta som Garber inte lyckas lösa: Om tjuvarna får pengarna - hur ska de lyckas fly därifrån?"

(Kopierat från Lovefilm)

Den här filmen är en nyinspelning av en film från 1974 med samma namn. Jag minns mycket väl att jag såg den på bio, för typ 35 år sen, och att jag tyckte den var bra. (Länk till den gamla filmen).

Den här nya filmen, var mycket, mycket bra. John Travolta är helt suverän i sin roll. Och även Denzel Washington är mycket bra. Även övriga skådespelare är bra.

Filmen är mycket spännande, och jag kan verkligen rekommendera den.

Betyg: 4,5 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0