"Vuxna människor" - 1999 - Film - Dvd



"Vuxna människor" - 1999 - Film

"Vuxna människor är en komedi som träffar mitt i prick när det gäller kärlek, komplicerade relationer och yrkesliv för människor runt trettio. Den här filmen handlar om Frank, som utåt sett verkar vara både klok och vuxen. Han har ett respektabelt arbete på en ansedd advokatbyrå och är gift sedan åtta år med vackra Nenne. Men under ytan bubblar hans osäkerhet och rädsla för att bli avslöjad som en bluff i vuxenvärlden. Frank lever i en drömvärld och tänker för mycket på sex och för lite på arbetet. Äktenskapet med Nenne är inte så bra som det ser ut och för att försöka rädda relationen går de i familjeterapi. Men inte ens då kan Frank hålla sextankarna i styr. Varför ska man hålla sig till en kvinna när världen är full av dem? På en vernissage hos bäste vännen Marcus, träffar Frank den unga och levnadsglada konststudenten Sofia och de båda inleder ett förhållande...."

(Kopierat från Lovefilm)

Älskar ju humorserien "Solsidan" som går på teve just nu. Läste någonstans att den här filmen skulle ha liknande humor i sig, och då blev jag sugen på att se den. För trots att jag har haft elva år på mig på att se den, så har jag missat den förut.

Tyckte nog inte att den var riktigt lika bra och rolig som "Solsidan", men den var klart sevärd, rolig och bra.

Betyg: 3,5 av 5.

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0