Dagens Dagbok – Lördagen den 15 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med nio fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzko gick upp vid niotiden, och efter att han var klar, så skulle han gå iväg till Farstahallen för att träna.

 

Jenny hade gått upp redan klockan halvfem och åkt iväg för att jobba i dag.


Och Jimmy är fortfarande uppe i Norrtälje.

 

Strålande sol, klarblå himmel, lätt vind, och varmt ute i dag. Så jag gav mig iväg ut på en promenad redan vid kvart över nio.

 

Jag gick ner mot Magelungen och sen mot Farsta Strands-hållet längs den fina promenadvägen vid sjön.

 

Jag gick ända bort där sjön tar slut och vänder, vid infarten till Fållan. Där vände jag och gick samma väg tillbaka igen.

 

Jag gick inte så fort i dag, så promenaden tog ganska så exakt två timmar.

 

När jag kom hem så gick jag bara in och hämtade min bok, och så gick jag och satte mig på en bänk i solen i parken bakom vårt hus.

 

Sen så satt jag där och läste och njöt av solen i ungefär en och en halv timme.

 

Borzko kom hem från gymmet vid kvart i ett, och då gick jag också in. Och vi åt lite lätt lunch och tog en fika.

 

Här är nio fotografier från promenaden:

 

 

Och snart blommar häggen...

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Häggblom/doft längtar jag efter! Fina bilder :-)

2010-05-15 @ 22:56:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för berömmet om bilderna!

Och jag ÄLSKAR ju häggen! Så snart är det dags för ett besök i Kristineberg! ;-)

2010-05-15 @ 23:04:18
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0