Dagens Dagbok – Lördagen den 22 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med åtta fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, kaffe, och nyhetsläsning i datorn blev det sen.


Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr. Sen när han var klar så skulle han gå bort till Farstahallen för att träna.


Själv så gick jag iväg ut på en promenad i det underbara vädret. Dagens outfit blev dom nya korta jeansshortsen, ett tunt litet linne, och nya sandalerna.


Jag gick ner mot sjön Magelungen, och sen till vänster bort och förbi Farsta Strand. Vände där sjön tar slut och vänder, vid infarten mot Fållan, och gick samma väg tillbaka igen.

 

Här är fyra naturbilder från promenaden:

 



Mötte sen upp med mina föräldrar ungefär vid badplatsen. Och så gick vi också en liten promenad tillsammans. Då gick vi åt andra hållet, mot Farstanäsbron. Mamma och pappa matade svanarna vid bron också, med bröd som dom hade med sig.

 



Sen så gick vi till Farsta Gård för att fika. Då kom även Jimmy dit också för att fika med oss.

 



Efter en stund så kom även Borzko dit, direkt från gymmet när han var klar där. (Vi bytte till ett bättre bord också efter en stund, när det blev ett ledigt).

 



Satt sen där och njöt av solen, pratade och fikade. Jag drack kaffe och åt en ostmacka.

 



Vi gick sen alla därifrån. Mamma och pappa gick hem. Och vi andra gick till Hemköp och handlade lite.


När vi kom hem så gjorde sig både Borzko och Jimmy i ordning för att sen båda två sticka iväg åt varsitt håll vid tretiden.


Jimmy stack iväg in mot stan för att möta upp med kompisar. Och sen senare så skulle dom ut och festa.


Borzko stack också sen iväg in mot stan, för att ta sig mot Birka Paradise. Han skulle sen iväg på en dygnsresa till Åland tillsammans med en massa jobbarkompisar.


När dom båda två hade gått, så satte jag mig på balkongen med datorn och boken. Började att läsa i en ny bok ”Fånge i hundpalatset” av Martina Haag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0