Dagens Dagbok – Söndagen den 2 maj 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med fjorton fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.


Jenny gick upp vid åttatiden, gjorde sig i ordning, och åkte sen iväg till jobbet vid niotiden. Hon skulle jobba ett pass mellan tio och fyra i dag.


Jimmy vaknade tidigt i dag, redan vid halvniotiden, och han gick då upp.


Borzko gick upp klockan nio, genomgick sina morgonbestyr, och gick sen iväg till Farstahallen för att träna.


Strålande sol här, men bara fem grader, och ganska så blåsigt med kall vind.


Jag gick iväg ut på en promenad vid halvtiotiden. Gick i ungefär en timme. Sen så satte jag mig på en bänk och solade och lyssnade på musik, i ungefär en halvtimme.


Sen ringde min mamma och frågade om jag ville promenera och fika med henne och pappa, och det ville jag förstås.


Så jag gick och mötte upp med dom. Vi gick sen en promenad nere vid sjön Magelungen. Mamma hade bröd med sig som hon matade svanarna och änderna med.


Vi gick i ungefär en timme, och sen gick vi bort till Farsta Gård för att fika. Jag ringde då Jimmy och frågade om han ville komma och fika, och det ville han.


Jag tog en kaffe och en ostmacka.


Sen ringde Borzko och sa att han var på väg från gymmet, och då kom han också dit och fikade med oss.


Vid strax efter ett sen så gav vi oss alla iväg därifrån. Vi promenerade hemåt, och sa sen hej då till mina föräldrar i Centrum.


Kom hem vid halvtvåtiden, cirka fyra timmar efter att jag gick hemifrån. Det blev cirka två timmars promenad, och två timmars sittande i solen.


När vi kom hem så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn. Jag höll på och fixade med diverse hushållsbestyr. Borzko stack iväg nästan på en gång hem till sin mamma. Han skulle hjälpa henne med några inköp av tunga saker, och sen äta middag där.


Här är fjorton fotografier från i dag.



Kommentarer
Postat av: Nilla

Vilken härlig dag ni har haft, och vilka jättefina vårbilder. Vi tog fram våra utemöbler och satt och fikade i solen på fm, och då slog det mig hur vackert det är när allt håller på att spricka ut, buskar, blommor och träd. Våren är så fin, och så vet man att man har allt framför sig, sommar och semester :)

Ha en fortsatt skön söndagsem.

Kram!!!

2010-05-02 @ 14:27:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, det har varit en jättemysig dag! (Och den är ju faktiskt inte slut än!) Tack för berömmet om bilderna. Ja, det är otroligt vackert ute nu. Maj är nog den allra finaste månaden. Och just känslan att allt ligger framför en!



Ha en fortsatt bra dag du också!

Kram!

:-)



2010-05-02 @ 14:31:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: face your crime

Hej!

Det är en sak jag funderat på ett tag, så nu frågar jag. Varför svarar du på exakt alla kommentarer? T.ex ibland ser jag att du bara skriver "okej" till svar. Hoppas att du inte tar min fråga på fel sätt, jag tycker det är jättebra att du svarar! :) Men du kanske känner att du "måste" svara på alla.

2010-05-02 @ 14:47:32
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Face your crime: Jag känner inte att jag "måste" svara på alla. Men jag VILL svara på alla. Det har alltid varit en liten princip för mig här i bloggen, att alla som kommenterar ska känna att jag har sett kommentaren, läst den, och också svarat på den. Vissa gånger så kanske min svarskommentar är lite "onödig", men jag vill ändå göra så. Det känns rätt för mig. ;-)



2010-05-02 @ 14:53:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: face your crime

Okej, jag tycker det är jättebra! :) Då får man alltid svar så behöver du inte heller ha "frågestunder" (även fast du haft det någon gång).

2010-05-02 @ 15:00:35
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Snurran

Din översta bild var nähästan vackrast, för jag blir så lycklig av den skira grönskan, det är alldeles "prickigt" när man tittar in i träd och buskar och man ser ändå perfekt igenom dem. Det tycker jag om! :-) (men de andra bilderna var förstås inte sämre de)

2010-05-02 @ 16:28:31
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Face your crime: Okej! Och frågestunder tror jag nog inte att jag kommer att ha något mer. Men alla får gärna fråga vad dom vill i kommentarerna ändå. Något svar får dom alltid! ;-)

2010-05-02 @ 16:30:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag håller faktiskt med dig där! Om den skira grönskan! Men det är fint sen också när allt är helt och fullt utslaget! Maj är nog den allra vackraste månaden! :-D

2010-05-02 @ 16:31:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag håller med Snurran om att det var en väldigt fin bild (alla andra bilder var fina också), men den liksom visar hopp :-)



Jag tycker också att maj är den vackraste månaden, då har man hela sommaren framför sig. I mitten/slutet av maj är det som finast, när det är ljust hela natten och fina buskar och träd börjar slå ut. Det känns så nytt och orört då.



Kramar

2010-05-03 @ 00:00:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, maj månad går alltid alldeles för fort. Man försöker att hinna med att njuta, men rätt så vad det är så är det helt plötsligt sommar.

Kram!

2010-05-03 @ 15:32:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja precis, man försöker hinna med att njuta och helt plötsligt är maj slut (och man funderar om man uppskattat månaden så mycket som man borde ha gjort).



Kram

2010-05-03 @ 19:15:43
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, man borde vara ledig hela maj! ;-)

2010-05-03 @ 20:34:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Du har verkligen fångat våren! Jättemysiga bilder!

2010-05-03 @ 21:11:44
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Tack för berömmet! Det glädjer mig! :-D

2010-05-04 @ 14:27:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0