Dagens Dagbok – Söndagen den 30 maj 2010 – Kvällen. (Med ett fotografi).


Jag fortsatte sen att sitta på balkongen och läsa. Vid sjutiden så försvann solen bakom huset framför oss. Men då drog jag igen inglasningen och satt kvar ändå och njöt av kvällen.

 

Läste ut boken ”Jag är Ozzy” av Ozzy Osbourne, och började sen på boken ”Ett perfekt offer” av Sophie Hannah.

 

Och gjorde mina fötter lite sommarfina.

 

 

Borzko kom hem från sin mamma vid halvniotiden. Och ungefär samtidigt så blev det lite för kyligt att sitta på balkongen, så jag flyttade in till vardagsrummet istället.

 

Vi satt sen båda två och läste i våra böcker resten av kvällen.

 

 


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Nu ska jag berätta någonting lustigt för dig! Vi promenerade på samma ställe i dag (jag såg dig inte, men jag såg det på bloggen) och vi BOR PÅ SAMMA GATA! Helt galet. På väg hem från Farsta Centrum gick en tjej om mig. Jag tyckte det såg ut som din dotter. Såg att hon hade en blomma och tänkte att det är säkert Jenny som ska hem till Bim med dem. Hon gick mycket fortare än mig så hon försvann innan jag hann se var hon tog vägen, men jag var bara tvungen att kolla upp på vilken gata du bodde... och mycket riktigt, min gata. Och senare får jag läsa att Jenny kommit hem med blommor.



Vad liten världen är!

2010-05-30 @ 21:38:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: annebelle

Haha, jag har absolut ingen ordning på mina spotifylistor! Just nu lyssnar jag på din kompis och körledare, Caroline af Ugglas, hon är kanonbra...Visst är Spotify fantastiskt...Jag lyssnar jämt.

2010-05-30 @ 21:44:12
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: Haha! Vad roligt! Världen är alltid så liten! :-)



Jag kollade in din blogg nu, och såg att du tydligen har flyttat hit? Och bor i andrahand i en bostadsrätt på min gata? När flyttade du hit? Och hur länge ska du bo här?



Ja, det var Jenny som kom hem från jobbet, och hade köpt blommor med sig från henne och Jimmy, eftersom det är Mors Dag!



Och då var du nere vid Magelungen och promenerade då?



Har du bott i Farsta förut? Eller var bodde du förut?



2010-05-30 @ 21:47:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ordning spelar ju ingen roll! Men det är så kul att kunna se andras listor och få lite tips och inspiration! :-)



Ja, jag tycker väldigt mycket om Caroline af Ugglas! Hon är en mycket speciell person! Och kanske för att hon typ är motsatsen till hur jag är, så gillar jag henne så mycket! ;-)



Ja, Spotify är helt fantastiskt! Speciellt i mobilen! :-D

2010-05-30 @ 21:49:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Jag flyttade hit igår faktiskt, har i princip aldrig varit här förut. Ska bo här till sista augusti, då ska jag upp till Sundsvall för att plugga färdigt en termin. Från februari tills nu har jag bott i Östberga (Älvsjö/Enskede/Årsta).



Jag hade ingen aning om att det hette Magelungen, men jag känner igen bryggan vid vattnet. Vi tog t-banan till Farsta strand för att vi inte visste åt vilket håll vi skulle gå åt annars... :)

2010-05-30 @ 21:49:38
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: Jaha! I går! Och bor här i tre månader alltså.



Det är otroligt fina promenadvägar nere vid sjön Magelungen. Och ett mysigt fikaställe vid Farsta Gård. Och en trevlig liten badplats.



Sen finns det en liten fin badplats åt andra hållet också, Hökarängsbadet som ligger i Farsta nära Sköndal. Lite närmare dit, men jag går oftast till Farstastrandsbadet vid Magelungen.



Farsta Centrum är ett trevligt och lagom stort Centrum tycker jag. Och nära även till Haninge och Globen.



Fråga gärna om det är något som du behöver veta! Vi har bott här i snart fem år! :-D

2010-05-30 @ 21:56:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Åt vilket håll går man om man ska till Farstastrandbadet egentligen? Och hur tar man sig till Hökarängsbadet? Nära från t-bana? Jag kan ju förstås kolla karta, men det är smidigt att fråga dig, haha. ;)

2010-05-31 @ 13:10:47
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: För att komma till Farstastrandsbadet så går du till Centrum, och genom hela Centrum, tar sen gångvägen ner vid Nordea, mot Farsta Gymnasium och mot Farstahallen. Sen går du över vägen, och förbi kolonilotterna, så är du vid badet.



Och för att komma till Hökarängsbadet så går du ner bakom huset där jag bor, följer gångvägen förbi lekparken, genom tunneln, följer gångvägen till höger, och sen kommer du fram till badet.



Lite närmare till Hökarängsbadet. Men jag gillar Farstastrandsbadet bättre.



Men kolla gärna på kartan också! :-D



2010-05-31 @ 14:41:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Tack för beskrivningen. Jag kanske får gå och kika på Hökarängsbadet någon dag också. Men det är bra, nu vet vi åt vilket håll vi ska gå. Karta kanske kan hjälpa lite också förstås. ;)

2010-05-31 @ 23:56:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: Lycka till! Och hoppas att ni kommer att trivas här i Farsta! :-D

2010-06-01 @ 14:04:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0