Fredagen den 26 november 2010.


Även i morse så var det mycket snö och mycket is på bilen... Och mycket halt på vägarna... Och sex grader kallt... :-/

Min arbetsdag i dag började med att jag jobbade med grönsakerna i skalen. Efter morgonfikat så fortsatte jag en stund till i skalen.

Efter det så fick jag och en kollega ett "specialuppdrag" av vår husmor. Vi fick plocka ner alla (cirka trettio) fönsterlampor och hänga upp våra adventsstjärnor istället. Det tog rätt så lång tid att klättra upp och ner på stegen, plocka ner, hänga upp, och byta glödlampor. Men vi hann bli klara med alla tre matsalarna innan lunchserveringen började. Dom i våra utrymmen, (köket, skalen, disken och omklädningsrummet) fick vänta tills på måndag.



Resten av dagen så jobbade jag i diskrummet.

I dag var det ingen personalbrist i annexskolan, så vi slapp att skicka ner någon dit. Men en annan kollega hade sin lediga dag i dag, och Snurran hade också en ledig dag. Så vår vikarie fick komma och jobba i dag också.

Vi serverade "smått och gott" i dag. Alltså en massa olika rätter från frysen.

Det blev en rätt så rörig, stökig och hektisk dag i dag. Men allt flöt ändå på okej, och ingenting speciellt hände.

Och vi fick goda pecannötswienerbröd till fikat!





När jag kom hem från jobbet så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma. Satt även lite med datorn.

Under eftermiddagen så såg man att fler och fler adventspyntade i sina fönster.



Borzko gick sista dagen på sin kurs i dag. Dom slutade tidigare i dag, och sen så åkte han direkt till sitt jobb för att hämta hem lastbilen.

När han kom hem så åt vi middag. Och sen så gick han och la sig för att sova en stund, eftersom han skulle jobba extra i natt.

Vid halvåttatiden sen så åkte Borzko iväg för sin nattkörning.

Kallare och kallare blev det...



Och jag dukade fram lite gott att äta och dricka till mig. Och så satte jag igång teven för att titta och lyssna på "Idol" förstås.



Kommentarer
Postat av: annebelle

Fint! Jag gillar de där husen i Farsta. Södertörn är fint!

2010-11-26 @ 23:49:53
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, för att vara höghus så är dom ovanligt snygga tycker jag! Jag gillar Farsta! :-D

2010-11-27 @ 09:04:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0