Lördagen den 27 november 2010 - 2.


Vid tretiden sen så kom Jimmy hit, för att hjälpa mig lite med middagsfixandet och vara lite sällskap.

Vi drack glögg, pratade, och hade det lite mysigt, medans vi fixade i köket.

Jimmy hade på sig sina fina nya kängor/skor när han kom, som han köpte i onsdags.



Vid fyratiden sen så gick Borzko upp från sin sovstund. Han duschade då och gjorde sig i ordning.

Jimmy stack iväg vid fyratiden för att hämta upp Jenny på jobbet.

Och vid halvfemtiden så kom Mamma och Pappa hit.

Jag fick en bukett röda tulpaner av dom när dom kom.



Och sen strax efteråt så kom Jimmy och Jenny.

Vi drack sen glögg med russin och mandel. Och åt lite pepparkakor med ädelost till.

Sen så åt vi middag. Jag hade gjort potatisgratäng, och stekt oxfilé och fläskfilé. En blandad sallad blev det också. Och två stycken creme fraiche-dressingar, en stark och en svag. Vitlöksbröd hade vi också. Rödvin, starköl, folköl, och fun light drack vi till.

Efter maten så drack vi kaffe. Och åt kladdpepparkaka med vaniljvisp.

Satt och pratade och hade det trevligt.

Vid åttatiden sen så kom Mattias och hämtade Jenny. Han hade jobbat extra i dag, och kom direkt från jobbet. (Annars så hade han ju såklart också varit med på middagen).

Och strax efteråt så gick min mamma och pappa hem till sig.

Jimmy gav sig då också iväg. Han skulle möta upp med kompisar inne i stan, för att sen gå vidare ut på krogen.

Borzko och jag startade diskmaskinen, diskade lite disk för hand, tog reda på mat som blivit över, och snyggade till i köket.

Och när vi var klara så satte vi oss uppe i vardagsrummet och tittade på "Så mycket bättre", som jag hade spelat in.

Efter att programmet var slut, så satte sig Borzko och läste i sin bok, och jag satte mig vid datorn en stund.

Här kommer sex fotografier från kvällen.



Kommentarer
Postat av: Maria J

Så adventsfint du har :-) Blir lite avundsjuk för vi håller fortfarande på att renovera så det är liksom inte lönt. Men snart!

2010-11-28 @ 07:54:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Tack! Jag tycker själv att det är riktigt mysigt hemma hos oss nu!



Men förstår att det inte går att ha mysigt när man håller på och renoverar. Ni får tänka på hur fint det blir sen när det är klart! :-D

2010-11-28 @ 09:40:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: birgittha johansson

Hej! Låter gott med kladdpepparkaka, har du receptet på det?

Hälsningar från ett snöigt Småland!

Kram Birgittha

2010-11-28 @ 15:50:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Birgittha Johansson: Jag hade köpt den. Det är Frödinges frysta. Här är länken. http://www.frodinge.se/index.asp?avd=produkter&sub=Desserter&prodID=105

2010-11-28 @ 15:57:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: My

Var har Jimmy köpt sina skor, riktigt snygga. Kanske en julklapp till mannen=)

2010-11-28 @ 17:45:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> My: Dom är köpta på Stadium i Farsta. Märket är Timberland. Och dom kostade ettusen kronor. Fanns ljusbeiga också. :-)

2010-11-28 @ 17:48:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Tänkte också fråga om Jimmys skor. Riktigt snygga!

Och jättemysigt ni har i erat kök, särskilt den ljusgardinern framför fönstret!

2010-11-29 @ 07:08:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja han trivs jättebra i dom. Mycket sköna säger han. I och för sig är dom inte så jättevarma, men han är inte frusen av sig, och inte heller ute några längre stunder.



Tack! Vi tycker själva att det är jättemysigt! Jag gillar själv min ljusgardin mycket! :-D

2010-11-29 @ 16:04:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0