Måndagen den 1 november 2010.


Måndag igen och jobb igen som vanligt förstås. Fast den här veckan så är ju inte jobbet som vanligt. För det är ju Höstlov här i Stockholm.

Och för oss så innebär det att vi har cirka 150 ätande hos oss, istället för det fyrdubbla i vanliga fall. Och likadant är det ungefär med skickningarna.

Men å andra sidan så passar vi anställda på att vara lediga av lite olika anledningar den här veckan. För det är ju bara i såna här veckor som man kan vara borta utan att dom andra blir lidande.

I dag var vi sex stycken som jobbade, istället för nio. En kollega var sjuk, och två stycken hade semester. (Själv så ska jag ta ut en kompledig dag på fredag.)

Den här veckan så kommer vi att ha lite olika sysselsättningar varje dag, eftersom, som sagt var, några är borta varje dag.

Jag började min dag i skalen, där jag var den första halvan av dagen och fixade grönsakerna. Den andra halvan av dagen sen så var jag i disken och där hade jag hand om diskplocken och grovdisken.

Maten vi serverade i dag var potatisbullar med lingonsylt. Och vi hade även några bleck med vegetarisk lasagne. Och en liten salladsbuffé.

(Så här tjusig är jag när jag har hårnätet på, under tiden som jag var i skalen.)



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll först på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Satt även lite med datorn.

Efter det så tränade jag på körlåtarna.

Vid halvfyratiden sen så ringde Jimmy och sa att han var på väg hem från jobbet. Vi hade bestämt att vi skulle åka till IKEA i dag, så jag åkte då hem till honom i Fagersjö och hämtade upp honom.

När vi kom till IKEA så började vi med att äta middag.

(Och varför Jimmy ser så sur ut bilden vet jag inte, för han var precis lika glad som han alltid är!)



(Jag åt honungsglacerad kapkummelfilé med kokt potatis, sparris och paprikasås.)



(Och massor med julpynt finns det nu på IKEA, bland annat denna vackra julgran.)



Jimmy var ute efter tre saker på IKEA, och alla tre sakerna var slut! Ingenting annat hittade han som han ville ha, och det gjorde inte heller jag. Så vi gick därifrån utan att köpa någonting alls. Det har nog aldrig hänt föut! ;-D

Jag körde sen Jimmy hem till Fagersjö, och sen åkte jag hem till Farsta, och kom hem vid sextiden.

Borzko kom hem från jobbet strax efteråt. Han åt då middag, och jag tog en fika och en pratstund med honom. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

Resten av kvällen sen så satt vi båda två större delen av kvällen i vardagsrumssoffan och läste i våra böcker. Jag läste i boken "Ares tecken" av Buthler & Öhrlund. Varvade lite med stunder vid datorn också.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Han hade väl munnen full av mat - då kan man inte le mot kameran ;-D

2010-11-01 @ 21:18:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Sanna

Hej Bim :) tänkte fråga om du vet

Ifall man kan ta bort appar från sin iphone 4?och hur man gör det? Sen om man kan ändra ordning på apparna så man får dom i den ordningen man vill? :)

2010-11-02 @ 08:14:18
Postat av: Maria

Blir så glad av att läsa dina inlägg om dina barn! :-) Ni verkar ha så himla bra kontakt. Och lyckos den tjej som haffar Jimmy, tror hon kommer få en jättego svärmor! :-)

2010-11-02 @ 09:15:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Hahaha! Ja, så var det nog!

2010-11-02 @ 16:24:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sanna: Ja, man kan ta bort appar som man själv har installerat. Inte dom som följer med. Och man kan flytta dom hur man vill. Lättast är att göra det via iTunes i datorn. Läs i manualen på nätet.

2010-11-02 @ 16:27:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack för din oerhört snälla och gulliga kommentar! :-)

2010-11-02 @ 16:28:35
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0