Onsdagen den 24 november 2010.


Snöstorm hela dagen i dag... :-/



Jobbade som vanligt i dag också. Samma arbetsuppgifter för mig i dag, som i går. Först städning av matsalarna. Sen inne i skalen med grönsakerna. Och sen disken.

Vi serverade potatisbullar med lingonsylt i dag. Och vår salladsbuffé.

Personalbrist i annexskolan även i dag, så en kollega fick åka dit och vikariera. Tyvärr så kunde inte vår vikarie komma till oss i dag, så vi hade en personal för lite. Men dagen flöt på bra ändå.



Direkt efter jobbet så åkte jag till Högdalen och hämtade upp Jenny. Hon hade en ledig dag i dag.

Vi åkte först hem till Farsta en stund. Och sen så gick vi till Centrum.

Och så gick vi till Waynes Coffee och fikade.



Jag drack en chai latte och Jenny en kaffe. Och så delade vi på en chokladboll och en chokladcookie.



Vi gick sen runt i Centrum och tittade lite affärer.

Så småningom så kom sen även Jimmy dit, direkt efter jobbet. Han behövde köpa sig ett par kängor, och vill mig och Jenny som smakråd.

Här står vi och tittar på skor på Din Sko.



Jimmy köpte sig sen ett par kängor på Stadium.

Vi åkte sen från Farsta för att åka in till stan. Jenny hade hört att dom hade fått in svarta iPhone4-fodral på InLife på Sveavägen. Så Jimmy skjutsade oss dit, och Jenny och jag köpte varsitt svart fodral, likadana som vi hade förut, fast jag hade ett rött och hon ett rosa. (Bild finns i separat inlägg).

Fast först, på vägen in mot stan, så stannade vi till i Högdalen, för Jenny behövde ta ut Mattias hund Thore på en liten promenad, för Mattias jobbade över i dag.



Sen så åkte vi alla till Farsta igen. Och då hade Borzko kommit hem från sin kursdag.

Vi köpte då hämtpizza som vi åt till middag. Och satt och pratade en stund. Mysigt att äta ihop alla fyra! Det blir tyvärr inte så ofta nuförtiden.



Sen så skjutsade Jimmy hem Jenny till Högdalen igen, och han åkte sen hem till sig i Fagersjö.

Borzko satt sen och läste i sin bok resten av kvällen. Och jag varvade mellan boken och datorn.



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin jacka Jenny har! Var har hon köpt den och av vilket märke är den?

2010-11-25 @ 20:00:02
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Den är köpt på Intersport, märket heter 8848, och den kostade 2.900:-.

2010-11-25 @ 21:29:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0