Torsdagen den 18 november 2010.


Arbetsdagen i dag började med jobb i skalen med grönsakerna. Efter det så var jag i disken en stund och hjälpte till med disken som kom tillbaka från skickningarna. Under lunchrusningen sen så jobbade jag i lilla matsalen.

Vi serverade lasagne i dag. Och vår salladsbuffé.

Fulltalig personalstyrka var vi. Och det mesta flöt väl på bara bra.

Här är dagens lunchtallrik.



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll på och fixade och grejade med diverse hushållsgöromål i ungefär en timme sen.

Gick sen till Centrum och till Folktandvården för ett besök hos min tandläkare Hanna Palmkvist.

Jag röntgade tänderna och hon gjorde en undersökning. Att jag hade två trasiga gamla amalgamfyllningar, det visste jag ju sedan tidigare. Sen så hittade hon också ett hål. Men jag har inte haft ont på någon av dom tre ställena.

Däremot har jag ju haft ont på ett annat ställe i ett par veckors tid. Men det hade ju (tyvärr?) gått över nu, och hon hittade inget fel där. Det kan ju ha varit en infektion i tandköttet. Hon sa att jag fick ringa direkt om det kommer tillbaka.

Men jag måste ju i alla fall tillbaka ett par gånger för att laga hålet och dom trasiga fyllningarna. Så jag fick en tid om en månad ungefär.

Vi pratade även lite om vad jag eventuellt skulle kunna göra åt dom tänder som jag tycker har blivit så fula... :-/

Och i morgon så ska jag till tandhygienisten! ;-)

Efter jag var klar hos tandläkaren så gick jag ett ärende till Clas Ohlson. Köpte där några grejer till jobbet.

När jag sen kom hem så åt jag middag.

Fortsatte sen med lite diverse hushållsbestyr. Efter det satte jag mig med datorn en stund. Och sen så blev det bokläsning. Fortsatte med, och läste också så småningom ut, boken "Från vaggan till deadline" av Robert Gustafsson.

Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Efter middag, dusch, och iordninggörande så satte han sig också och läste i sin bok.

Fredag i morgon! Wiieee!!!! ;-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Det är ju ändå skönt att det onda äntligen gett med sig :-) Hoppas du inte får ont av hygienisten i morgon nu bara - de brukar ju kunna få det att ömma rejält i munnen :-/

2010-11-18 @ 21:14:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Viola Vamp

Hanna är verkligen guld, tycker jag! Så professionell och lugn, på något vis. Går du hos tandhygienisten på samma ställe? Jag har faktiskt bara varit hos en sådan en endaste gång. Har aldrig någon tandsten, dock 70 000 hål... ooops! :D



2010-11-18 @ 22:53:42
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Adam

Tycker du ska skriva ett inlägg om brandvarnare. Såhär i jultider är det jätteviktigt att ha en fungerade brandvarnare. Ta gärna kort på dina och visa om du har några =) Med en stor blogg har du chans att nå ut till många läsare

2010-11-19 @ 16:09:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, nu har jag bara pyttelite ont. Men jag har inte något ont efter tandhygienisten. Visst gör det ont när hon håller på, men inte efteråt tycker jag.

2010-11-19 @ 18:00:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, jag gillar verkligen Hanna! Det är därför det har blivit lite långt sen senast, eftersom hon har varit barnledig.

Ja, tandhygienisten är också där. Jag går varje halvår ibland och varje år ibland. Har lite tandsten bara, men däremot lite problem med tandfickor...

2010-11-19 @ 18:01:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Adam: Tack för tipset! Det ska jag definitivt göra! Det kommer någon gång under helgen! :-D

2010-11-19 @ 18:02:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0