Torsdagen den 25 november 2010.


Morgonen började med att borsta av massor med snö från bilen... Och sen skrapning av rutorna... Halt på vägarna var det också, så det blev till att köra lugnt...

Väl framme vid jobbet så jobbade jag i skalen med grönsakerna i en timme först. Efter det så åt vi frukost och fikade. Sen så satte sig jag och husmor och gjorde nästa veckas grönsaksbeställning. Och efter det så gick jag in i skalen en stund igen.

Sen vid halvniotiden så åkte jag iväg ner till vår annexskola för att vikariera där i dag, eftersom det var personalbrist där i dag också.

Och där jobbade jag med ALLT, eftersom man är ensam när man jobbar där. Maten jag serverade var fiskburgare med bröd, potatismos som tillbehör och en massa olika grönsaker och dressing förstås.

Jobbade över till halvtre eftersom jag även hade hand om mellamålet.



När jag kom hem så höll jag på och fixade lite med diverse hushållsbestyr.

Sen vid halvfyratiden så kom Jimmy hit direkt efter jobbet. Han hämtade bara upp mig och sen så åkte vi till Willys i Länna.

Vi behövde båda två storhandla lite, och det är ju klart trevligare att göra det tillsammans.

Självscanning körde vi båda två.



När vi sen var klara så åkte vi till McDonalds i Sköndal för att äta middag.



Det här åt jag.



Jimmy skjutsade sen hem mig, och sen åkte han direkt hem till sig i Fagersjö.

Jag packade upp allt i frys, kyl, skafferi, och städskåp. Höll sen på och grejade med lite allt möjligt.

Borzko kom hem från halvsjutiden från sin kurs. Han hade haft otur med dom kommunala färdmedlen på vägen hem... Det tog två timmar för honom att komma hem, istället för det normala en timme.

Vi satte oss sen båda två uppe i vardagsrumssoffan. Borzko läste i sin bok, och jag varvade mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Låter som om du haft en hektisk dag :-/ Hoppas det blir bättre i morgon! kram

2010-11-25 @ 20:53:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Fast den här arbetsdagen i annexskolan gick mycket bättre än den i måndags. Var väl liksom lite mer "van" nu! ;-)

2010-11-25 @ 21:06:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linda

Dom där hjärtana, är de goda? Har sett dem men inte riktigt kommit mig för att våga prova :)

2010-11-26 @ 10:23:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linda: Ja, det är ju bara friterad emmentalerost. Så jag tycker att dom är jättegoda! :-)

2010-11-26 @ 14:34:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0