"Hitta vilse" av Carin Hjulström - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Hitta vilse" av Carin Hjulström (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman)

---------


"När Frida Fors blir anställd på Aftonpressens nyhetsredaktion känns det som en revansch. Äntligen ska hon slippa korttidsvikariaten och osäkerheten och flytta till Stockolm, staden där allting händer. Hon ser framför sig ett liv fyllt av spännande jobb, vänner och förhoppningsvis kärlek.


Men ingenting blir som hon tänkt sig. Knappt har hon hunnit börja förrän hon måste sluta. Sist in, först ut är den hårda läxan. Plötsligt står hon ensam i en ny stad. Och motvilligt tvingas hon söka andra vägar både när det gäller arbete och relationer.


Hitta vilse är en charmig roman om en företagsam men vilsen tjej som på sin trevande färd genom storstadsdjungeln slutligen lär sig att hon måste stå upp för det hon tror på."

 

(Kopierat från forum.se)


---------

Jag läste Carin Hjulströms första roman, "Finns inte på kartan", för ungefär ett år sedan, och här är en länk till min recension på den.

Nu har jag läst den fristående fortsättningen, "Hitta vilse", och jag tyckte ungefär detsamma om den som om den första boken.

Lättläst, charmig, men ganska så förutsägbar. Men kan helt klart rekommenderas för lite lättsam och underhållande läsning.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Forum.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0