Lördagen den 16 oktober 2010.


I morse gick jag upp halvåtta, sen gick Borzko upp halvnio, och vi genomgick förstås båda två våra morgonbestyr, åt frukost, och fikade.

Vid halvtiotiden så gav vi oss båda iväg i bilen. Vi åkte först till Högdalen och hämtade upp Jenny hemma hos Mattias. Sen åkte vi till Fagersjö och hämtade upp Jimmy hemma hos honom.

Och sen åkte vi ut till Willys i Länna för att handla inför Jimmys födelsedagsfirande och inflyttningsfika för familjen och släkten.



När vi hade handlat klart där så åkte vi till Farsta Centrum och var på Systembolaget och handlade lite.

Sen åkte vi hem till Jimmy i Fagersjö, och så hjälptes vi alla åt med det som skulle göras.

Vi hängde upp gardinerna som vi köpte på IKEA i torsdags. Både i vardagsrummet och i köket.



Och vi förberedde allt inför fikat.



Massor med små mackor gjorde vi. Hälften med salami och brie, och hälften med ost och skinka. Två sorters kaffebröd hade vi också. Och vindruvor, och lite annat smått och gott.



Kaffe, starköl, rödvin, läsk och saft hade vi också.

Borzko åkte sen och hämtade upp sin mamma och mina föräldrar. Och kom sen tillbaka vid tvåtiden, då också övriga gäster kom

Dessa otroligt söta stövlar hade lilla Nova på sig. ;-)



Vi blev sexton personer sammanlagt. Och här kommer nio fotografier från eftermiddagen. Tyvärr så lyckades jag inte få med Nova på mer än två stycken...



Mellan två och fem ungefär så var alla där. Vid femtiden sen så åkte dom flesta hem. Medans Borzko körde hem sin mamma till Hallunda så stannade jag och mina föräldrar kvar. Jag hjälpte då Jimmy med att diska och städa undan lite. Sen kom Borzko tillbaka och hämtade upp mig och mamma och pappa, och så åkte vi alla hem till Farsta. Vi släppte av dom, och Borzko och jag kom hem vid sextiden.

Höll på och fixade med lite här hemma först. Och åt också bara lite lätt till middag, eftersom vi var mätta efter allt fikande. Sen så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Borzko satte sig och läste, och jag satte mig med datorn en stund.

Resten av kvällen blir det nog först bokläsning. Sen tittar vi nog på "Robinson" och "Hellenius Hörna" från i torsdags som jag har spelat in. Och möjligtvis sen att det kanske blir någon dvd-film. Lite gott att äta och dricka blir det med all säkerhet. ;-)



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så trevligt med familjeträffar!!

Vilka fina köksgardiner!

Vad fick Jimmy för presenter?

2010-10-17 @ 11:30:55
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Nilla

Vilken mysig dag ni hade...så härligt att se att det är fler än vi som är så där familjekära :)

kram!!

2010-10-17 @ 12:56:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, jag älskar våra familje- och släktträffar! <3<3<3



Gardinerna är från IKEA.



Han fick mest pengar från dom flesta, så han kan köpa vad han vill till lägenheten, eller annat.



Men han fick också fina ölglas plus en spargris som det står "ölkassa" på! ;-)



2010-10-17 @ 14:47:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, det var en riktigt mysig dag! Och vi är väldigt familjekära dom flesta av oss! <3 :-)

2010-10-17 @ 14:47:57
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0