Måndagen den 4 oktober 2010.


I dag har jag förstås först jobbat som vanligt.

Hade sovmorgon i morse, eftersom det är min mellanmålsvecka. Så jag jobbar mellan sju och tre den här veckan, istället för mellan sex och två som jag vanligtvis gör.

En helt vanligt dag på jobbet var det i dag. Först städade jag i matsalarna, sen jobbade jag i skalen, efter det så jobbade jag med diskplock och grovdisk i disken, och slutligen så jobbade jag på mellanmålet.

Vi serverade kalops och kokt potatis i dag. Med rödbetor. Och vår salladsbuffé. Vi hade även några bleck med pannkakor som vi serverade som rest, med pannkakssylt.

När klockan var tre och jag slutade, så kom Jimmy och mötte upp med mig på jobbet, och med sig hade han vår gamla teve, som en kollega skulle köpa.

Vi skjutsade henne hem, och levererade teven till henne.

Sen så fortsatte vi med båda bilarna till bilverkstaden som vi brukar anlita. Jimmy lämnade in sin bil där på reparation, eftersom han hade fått två nerslag på den på besiktningen.

Jimmy har semester den här veckan från jobbet. Han ska bara vara hemma och fixa i sin lägenhet. Och så passar han på att lämna in bilen, och att gå till tandläkaren i veckan.

Vi åkte sen i min bil till Farsta. Och så hjälpte Jimmy till med att koppla in vår nya teve och vårt nya hemmabiosystem med bluray-spelare.

Det mesta gick bra med teven och hemmabiosystemet. Men tyvärr så fick vi inte iPod/iPhone-dockan att fungera. Det ska ju gå att sätta i min iPhone i den, och sen kunna lyssna på musik ut i högtalarna i hemmabiosystemet, och även se film som jag har i iPhonen, och även titta på fotografier.

I morgon ska vi ringa till LG:s support, och se om dom kan hjälpa oss. Dom hann tyvärr stänga i dag, innan vi kom på att vi skulle ringa dit.

Vid sextiden så kom Borzko hem från jobbet, och då åt vi middag tillsammans alla tre.

Efter det så packade Jimmy ihop lite prylar som han hade kvar här hemma, och så skjutsade Borzko och jag honom hem till Fagersjö.

Vi stannade bara där en kort stund, och sen så åkte Borzko och jag hem till Farsta igen.

Höll på och fixade med lite allt möjligt när vi kom hem. Och sen så småningom så satte vi oss i vardagsrumssoffan. Borzko med sin bok, och jag med min dator.

Och Jenny har det jättebra på Mallorca! :-D

Här är en bild på nya teven och hemmabiosystemet.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Snygg! Hoppas du får allt att fungera snart då. :-)

2010-10-04 @ 21:56:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tycker att det blev jättesnyggt! Och suverän bild på teven! Och suveränt ljud i högtalarna! :-)



Ja, om jag inte får just den att fungera så får det väl vara... Kommer inte orka att byta och krångla bara för den grejen. Jag visste inte ens att det var en sån med. Men det klart, nu när den finns, så vill man ju att den ska fungera! ;-)

2010-10-04 @ 22:02:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: viktorfrisk

gud vilken shysst blogg du har! Läser den faktiskt lite då och då! Hur har din dag varit idag?

2010-10-05 @ 15:04:41
URL: http://www.knockouts.eu
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> viktorfrisk: Tack för berömmet om min blogg! Min dag har varit bra, tack! :-)

2010-10-05 @ 21:18:55
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0