Onsdagen den 27 oktober 2010.


Jobbade förstås som vanligt i dag också. Även i dag så var vi en personal för lite, och för mig, som var i stora matsalen, blev det en mycket stressig dag...

Samma arbetsuppgifter som i går, skalen först, sen dukning, och efter det försteman i stora matsalen.

Maten vi serverade i dag var kycklinggryta med kokt ris.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen, och sen gick jag direkt till Centrum.

Först så gick jag till Ma Griffe och bokade tid för klippning och slingning.

Och sen så gick jag till Clas Ohlson och köpte cd- och dvd-skivor, plus fodral.

När jag kom hem igen så ringde Jimmy och sa att han var på väg från jobbet. Vi hade bestämt att vi skulle lämna blod i dag. Egentligen så skulle även Jenny ha följt med, men hon jobbade extra och kunde inte.

Jimmy hämtade upp mig vid halvfyratiden, och så åkte vi till Södertappen vid Skanstull.

Vi lämnade sen båda två blod. Det var Jimmys trettonde gång, och min åttionionde gång. (Men då har jag lämnat plasma några gånger också).

Här är mina "medaljer" som jag har fått.



Jag kommer inte ihåg hur många gånger som man måste lämna för att få dom olika valörerna. Tror att det är tjugo gånger för att få den första.

Den senaste som jag har fått, måste man i alla fall ha lämnat åttio gånger för att få.



Som tackgåva den här gången tog jag två ölglas till samlingen.

Järntabletter fick jag som vanligt också.

Och lite andra småpresenter fanns det som vanligt också. Jag tog en tygkasse, två kylskåpsmagneter, två reflexer, och två pennor.



Efter blodgivningen så fikade vi där som vanligt.

Och sen åkte vi hem till Farsta. Jimmy kom in en stund och hjälpte mig med en sak i datorn. Och efter det så åkte han hem till sig.

Borzko kom hem vid sextiden, och då åt vi middag tillsammans.

Större delen av kvällen sen tillbringade vi båda två i vardagsrumssoffan. Borzko läste mest i sin bok. Och jag varvade tiden mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hade ingen aning om att man fick medalj för att lämna blod :-0 Vet inte hur många gånger jag lämnat, men nog borde jag ha kommit upp i 20, om Jimmy redan har 13..?

2010-10-27 @ 21:41:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Du får fråga nästa gång du går, hur många gånger som du har lämnat, och när du får någon "medalj" (det är egentligen en "pin"). Det borde väl vara samma i blodbussarna som på dom stationära tapparna.

2010-10-28 @ 14:38:34
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0