"Scott Pilgrim vs The World" - 2010 - Film - Bio



"Scott Pilgrim vs The World" - 2010 - Genre: Action, Fantasy, Komedi, Romantik, Äventyr

"Möt den charmige och arbetslöse Scott Pilgrim. Den 22-årige basgitarristen i det extremt medelmåttiga garagebandet Sex Bob-omb har just mött tjejen i sina drömmar. Bokstavligen. Det enda som står mellan honom och Ramona Flowers är hennes sju onda ex som är på väg för att döda honom. Den genrebrytande filmskaparen Edgar Wrigh berättar den fantastiska historien om en romantisk slackers resa mot ett extraliv fyllt av kärlek – innan det verkligen är GAME OVER!"

(Kopierat från Lovefilm)

En härlig och lite annorlunda film. Den kändes lite som att se ett datorspel som film. Eller varför inte en tecknad serie.

Rolig, skruvad, coola effekter, bra skådespelare (speciellt huvudpersonen), bra rockmusik, lite romantik, lite våld, med mera. Filmen innehöll det mesta.

Jag kan helt klart rekommendera filmen, åtminstone till alla som har lite barnasinne kvar! ;-D

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:





Den här filmen såg jag på en förhandsvisning på bio.

Här har jag bloggat om hur jag fick förhandsvisningen.

Och här har jag bloggat lite om kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0