Söndagen den 10 oktober 2010.


Morgonen var ungefär som gårdagen. Jag gick upp halvåtta, genomgick mina morgonbestyr, Borzko gick upp halvnio, genomgick sina, och sen blev det frukost, fika, och en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna även i dag. Och jag beslöt mig för en förmiddag hemma med mina tre vanliga sysslor: bokläsning, hemmafixande, och datorsittande.

Läste ut boken: "Hitta vilse" av Carin Hjulström, som jag har hållit på med i fjorton dagar! Det är nog nästan rekord för att vara mig, att hålla på så länge med en bok alltså. Men jag har ju hållit på med Jimmys flytt i tretton dagar, och det har tagit nästan all min tid efter jobbet och på helgerna.

Vid halvtolvtiden så kom Jimmy hit, för att rensa ut, kasta massor, och packa resten, av alla sina saker och kläder.

Här står han och rensar.



Och här är alla hans saker, kläder, och sånt som ska slängas, packat i IKEA-kassar.



När vi var färdiga med allt så åkte vi till Fagersjö. Jimmy har ett stort fint grovsoprum där, med kärl för nästan allt, så där gjorde vi oss av med kläder, skor, och el-prylar som han inte skulle ha kvar.

Sen så packade han upp allt hemma hos sig.



Så småningom så åkte vi båda två till Farsta igen. Jenny och Mattias kom också dit en stund, för Jenny skulle hämta lite saker.

Dom skulle äta middag senare, och ville inte äta med oss. Så Jimmy och jag åt middag tillsammans vid fyratiden.



Här är förresten en ny liten värmeljushållare, för lite större värmeljus, som jag köpte på IKEA förut i veckan.



Efter middagen så åkte Jimmy sen hem till sig.

Och nu är vi helt klara med hans lägenhet. Det är bara gardinerna som saknas nu. Tretton dagar har vi hållit på och handlat grejer, installerat, monterat, och ställt i ordning i hans lägenhet. Jag har inte hunnit sakna honom här hemma, för vi har umgåtts varenda eftermiddag och kväll efter jobbet, och nästan hela helgerna. Men nu... från och med i morgon... då kommer nog saknaden, tystheten, och ensamheten att märkas... :-/

Jag höll på med lite diverse hushållsbestyr här hemma efter att Jimmy hade åkt. Och jag satt också lite med datorn.

Snart så kommer mitt vanliga i-landsproblem igen. Att välja en ny recensionsbok att läsa. Har tretton böcker nu som står på tur. Vilken tror ni att jag valde?



Borzko tränade först i förmiddags. Sen var han hemma en kort stund. Efter det så åkte han till jobbet och hämtade upp lastbilen inför morgondagens jobb. Sen var han hemma bara en kort stund igen. Och efter det så åkte han hem till sin Mamma. Först skulle han hjälpa henne med lite saker, och sen så skulle han äta middag, fika, och umgås under kvällen. Skulle tro att han kommer hem vid niotiden ungefär.

Och jag lär ju tillbringa kvällen mestadels i vardagsrumssoffan. Läsa i en ny bok, sitta lite med datorn, och lyssna på musik i Spotify genom min iPhone och mitt hemmabiosystem.

Måndag i morgon igen tyvärr... Men det har varit skönt med en tredagarshelg!

Roliga saker i veckan att se fram emot: "Kör för alla!" på tisdag. Jimmys 23-årsdag på fredag. Födelsedagsfika och inflyttningsfika med dom flesta i släkten, hos Jimmy i Fagersjö på lördag.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Tom, kanske? ;-D

2010-10-10 @ 21:01:59
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, du hade fel den här gången också! ;-D Det blev den nionde boken, den röda, "Nej tack" av Anna-Leena Härkönen. :-)

2010-10-10 @ 21:09:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Jag hade tänkt gissa på Buthler och Öhrlunds bok!

2010-10-11 @ 06:28:33
Postat av: MariaJ

Jag hade tänkt gissa på Buthler och Öhrlunds bok!

2010-10-11 @ 06:28:45
Postat av: Anonym

Tänkte på när Jimmy rensade vad värdefullt det är att ha bra soprum i närheten för att rensningen skall bli av och effektivt. Och behöver man åka långt med bil så blir det ju inget miljötänk.

2010-10-11 @ 17:04:42
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, den längtar jag också efter att läsa! Så det kunde ha blivit den! ;-D

2010-10-11 @ 19:07:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Och Blogg.Esse spammar igen... ;-D

2010-10-11 @ 19:08:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, visst är det jättebra! :-D

2010-10-11 @ 19:08:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0