Dagens Dagbok – Lördagen den 4 september 2010 – Eftermiddagen + Första Halvan av Kvällen. (Med sex fotografier).


Klockan tolv vaknade Jimmy, och han gick då upp. Han åt frukost, och jag åt lunch, vi fikade, och vi satt sen länge och pratade i köket.


Vid ettiden så kom Borzko hem från gymmet. Han åt då lite lätt lunch, och tog en fika. Sen gick han ut för att fixa lite grejer på bilen.


Jag satte mig sen och läste. Började på en ny bok: ”Konsten att vara otrogen på Facebook” av Gunilla Bergensten.


När Borzko var klar med bilen så satte han sig också och läste en stund. Jimmy satt på sitt rum, framför datorn.


Vid strax före fyra sen, så kom mina föräldrar hit. Vi hade bestämt att gå ut och äta tillsammans. Och min mamma fick bestämma tid och restaurang. Så det blev klockan fyra på ”New Castle Inn” på vår gata. En gång förut har vi varit där, och här är en länk till inlägget som jag bloggade då.


Jenny var tyvärr inte med i dag. Egentligen så skulle hon ha jobbat ett eftermiddagspass mellan två och elva. Men hon är dunderförkyld och ligger sjukskriven hemma hos Mattias.


Vi åt sen allihopa förrätt, varmrätt, och efterrätt. Kaffe blev det också efter maten. Mamma och pappa drack rödvin, Borzko och Jimmy drack starköl, och jag drack mineralvatten.


Min förrätt: Räkcocktail.



Jimmy med sin Mormor.



Jimmy med sin Morfar.



Min varmrätt: Sjötunga Walewska.



Jag och Borzko.



Min efterrätt: Friterad Camembert med Hjortronsylt och Vaniljglass.



Vi blev alla proppmätta och var supernöjda med maten. Mycket bra service och bra priser var det också.


Gick därifrån vid sextiden. Jimmy stack då iväg in mot stan, för att träffa kompisar, och sen skulle han vidare ut och festa.


Borzko och jag promenerade hem till mammas och pappas port, där vi sen skiljdes åt, och vi gick hem till oss.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Mm, det såg väldigt gott ut det där! New Castle är ett i mitt tycke väldigt gott öl dessutom ;-)

2010-09-04 @ 20:10:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var supergott! Mycket bra restaurang det där.

Känner inte till att det finns ett öl som heter New Castle. Jimmy och Borzko drack Mariestad. (Som nästan alltid).

2010-09-04 @ 20:14:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0