Dagens Dagbok – Måndagen den 20 september 2010 – Jobbet. (Med ett fotografi).


Måndag igen och jobb igen förstås… Vaknade upp och mådde ungefär som i går… Jätteont i halsen, helt igentäppt i näsan, ont i huvudet, och trött… Men när jag gick upp och kollade tempen, så hade jag ingen feber, så jag gjorde mig i ordning och åkte till jobbet.

 

Lite deppigt var det ju förstås också på grund av valutgången… Tråkigt att dom rödgröna förlorade… Och ännu tråkigare att Sverigedemokraterna fick så många röster… :-/

 

Jag började arbetsdagen med att vara i skalen en första timmen, och börja med grönsaksberedningen. Sen efter vår morgonfika så hade jag hand om förberedelserna i matsalarna.

 

Och under lunchserveringen så jobbade jag i stora matsalen.

 

Vi serverade falukorv och potatismos i dag. Och vår salladsbuffé.

 

Eftersom det var personalbrist i vår annexskola, så fick vi skicka ner en personal dit. I dag blev det Snurran som åkte dit. (Hon bloggar säkert om dagen där, i sin blogg).

 

Det innebar att vi två som jobbade i varsin matsal inte hade någon hjälp att tillgå. För i vanliga fall så är det en tredjeman som servar dom två som jobbar i matsalarna.

 

Så dagen blev lite hektisk och stressig. Men det mesta flöt ändå på hyfsat bra. Och vid städningen på slutet av dagen, så kom Snurran tillbaka och hjälpte till, och även vår husmor hjälpte då också till.

 

Skönt när klockan blev två och vi fick gå hem… Tuff dag i dag… Mest för att jag ju inte har mått speciellt bra… Men också för att vi var en personal för lite… Och så var man ju inte på så speciellt bra humör på grund av valet…

 

Dagens lunchtallrik:

 


Kommentarer
Postat av: MariaJ

Ja det var en sorglig dag för Sverige idag..... och så förkylning på det:( Krya på dig!

2010-09-20 @ 20:28:36
Postat av: Snurran

jodå, nu har jag bloggat lite om dagen

2010-09-20 @ 20:41:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, det var det... Svårt att förstå egentligen att dom faktiskt kom in...



Tack! Försöker att kurera mig allt jag kan! :-)

2010-09-20 @ 20:46:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Okej! Ska kolla in det då! :-)

2010-09-20 @ 20:47:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hade också hoppats på en rödgrön regering. Jag klarar inte av moderaterna.



Men det finns väl inte så mycket att göra åt det just nu, bara hoppas att folk har mer förstånd om 4 år.



Krya på dig



Kramar

2010-09-20 @ 23:30:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, vi kommer igen i nästa val!

Tack! Tyvärr mår jag inget bättre i dag heller...

Kram!

2010-09-21 @ 15:35:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0