Dagens Dagbok – Söndagen den 12 september 2010 – Morgonen + Förmiddagen.


I morse så larmade också min mobil klockan halvåtta, som nästan alltid på lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Vid strax före nio sen, så kom Jenny hem från Mattias. Hon misstänkte att hon hade fått urinvägsinfektion, och skulle gå till Vårdcentralens akutmottagning som är öppen på söndagar mellan nio och fem.

 

Jag följde med henne som sällskap dit. Det gick väldigt snabbt. Dom testade hennes urin, konstaterade att hon hade urinvägsinfektion, och hon fick sen medicin utskrivet.

 

På vägen hem så gick vi in på Hemköp och handlade lite matvaror. Och sen när vi kom hem så åt vi båda två frukost, för det hade vi inte hunnit med tidigare. En fika och en pratstund blev det också.

 

Borzko hade gått upp klockan nio, genomgått sina morgonbestyr, och sen så gick han iväg till Farstahallen, även i dag, för att träna.

 

Jenny duschade sen och gjorde sig i ordning. Och jag höll på och plockade och fixade med lite allt möjligt.

 

Vid strax före elva sen så tog vi båda två bilen till Centrum, för att vara på Apoteket klockan elva när dom öppnade.


Jenny fick då ut sin medicin, och sen så skjutsade jag hem henne till Mattias.

 

När jag kom hem igen, vid halvtolvtiden, så åt jag lite lätt lunch och tog en fika. Och sen höll jag återigen på och grejade med diverse hushållsbestyr.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0